Kledingmerk LABFRESH opent nieuwe vestiging dankzij crowdfunding
Leidschendam - Kledingmerk LABFRESH opent zaterdag (30 november) haar deuren van de derde winkel dankzij crowdfunding. Het bedrijf staat bekend om de nauwe band met haar klanten en heeft vanaf het begin steeds kunnen groeien door financiering die vanuit crowdfunding kwam. Dat het openen van de derde winkel nu ook op deze manier gefinancierd is, is daarom geen verrassing.
De nieuwe locatie
De nieuwste winkel van kledingmerk LABFRESH is gevestigd in The Mall of the Netherlands. Vanuit de achterban leerden oprichters Lotte Vink en Kasper Brandi Petersen dat 80% van hun klanten graag met de auto naar hun winkels komt én dat een vestiging in de buurt van Den Haag of Rotterdam hoog op het wensenlijstje stond. Toen de kans zich voordeed om een winkel in dit winkelcentrum in Leidschendam te openen, besloten ze daar direct voor te gaan.
Vink: “Het is een spannende stap. Het is namelijk de eerste winkel waar geen kantoor bij zit. Hoe zorg je dan dat de sfeer in de winkel zo is als wij willen? De LABFRESH cultuur doorgeven is makkelijker als je zelf dichtbij bent.” De sfeer waar Vink op doelt is de informele sfeer zie zij ook al in Amsterdam en Kopenhagen hebben gecreëerd. Ze vertelt dat de beste review die ze ooit gekregen heeft was dat iemand niet het gevoel had dat hij aan het shoppen was, maar eerder bij vrienden op bezoek was. Die persoonlijke klik is een belangrijk onderdeel van de shopervaring van klanten.
1083 investeerders
Dat Vink en Petersen een persoonlijke klik hebben met hun klanten blijkt wel uit de hoeveelheid investeerders die zij over de jaren hebben verzameld door meerdere keren een crowdfunding te doen. De financiering voor het openen van deze derde winkel is met een via het platform CrowdAboutNow opgehaald. Vink over de crowdfunding bij CrowdAboutNow: “Het is hartverwarmend om te zien dat investeerders geloven in wat we aan het doen zijn. Daarmee is het echt een validatie dat we op de goede weg zitten.”
De waardering voor de investeerders komt in de winkel in The Mall of The Netherlands terug in de Wall of Fame. Hier komen de namen op van alle mensen die tot nu toe hebben mee-geïnvesteerd in het succes van LABFRESH. In totaal gaat het om 1083 namen.