KNVB lanceert campagne om amateurvoetballers voor te bereiden op komend seizoen

Redactie Baaz
De KNVB lanceert in samenwerking met Blauw Gras een social campagne om amateurvoetballers klaar te stomen voor de eerstvolgende wedstrijd. De herkenbare spelers - die iedereen die op de amateurvelden speelt, kent - staan centraal.

Volgens Marije Uiterwijk, communicatieadviseur bij de KNVB, is het aftellen nu écht begonnen. “Dit weekend gaat het balletje eindelijk weer rollen. Eerst de beker en eind september de competitie. Dat betekent dat we weer lol én een balletje mogen trappen met onze teamgenoten.” Van de overdreven showkeeper tot de overschatte goaltjesdief en van de eeuwige bankzitter tot derde helft-vedette. “Om te zorgen dat iedereen scherp aan de aftrap verschijnt, kunnen voetballers hun teamgenoten taggen en een verzorgde training op de KNVB Campus winnen”, vult marketeer Zico Bot van de KNVB aan.

Volgens Dan Verhoeven, Creative Director bij Blauw Gras, zijn het juist die spelers die elkaar moeten motiveren om weer te gaan voetballen: “Het afgelopen anderhalf jaar waren de app-groepjes stiller dan normaal. Nu is het belangrijk dat iedereen weer zin krijgt om te vlammen, want als één speler zich uitschrijft, kan dat het einde van een team betekenen. Daarom hebben we de herkenbare types die furore maken in de kelderklasse zo’n belangrijke rol gegeven.”

Over KNVB

De KNVB is een begrip in Nederland, als grootste sportbond met ruim 1,2 miljoen leden en meer dan 500 medewerkers. wij zetten ons 24/7 in om het voetbal aantrekkelijk, toegankelijk en plezierig te maken en te houden. Zodat iedereen van voetbal kan genieten, op elk niveau een leven lang! Dat doen we niet alleen, maar samen met betaald voetbalclubs, amateurverenigingen, de overheid en maatschappelijke en commerciële partners. Elke dag opnieuw.

Over Blauw Gras
Blauw Gras is één van de eerste dedicated social content bureaus in Nederland en weet als geen ander waar mensen echt voor in beweging komen. Vanuit de Amsterdamse Houthavens bedienen zij klanten als Samsung, ALDI, HORNBACH, McDonald’s, Hartstichting en Nederlandse Loterij. Blauw Gras is onderdeel van Ace. Meer informatie: www.knvb.nlwww.blauw-gras.comwww.thisisace.nl 

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie