KPN VERLENGT ALS HOOFDSPONSOR VAN DE EREDIVISIE

Redactie Baaz
KPN blijft tot en met seizoen 2024/25 hoofdsponsor van de Eredivisie. Dat is vandaag bekend gemaakt bij de start van het Eredivisieseizoen. En dat wordt een bijzonder seizoen want de Eredivisie bestaat 65 jaar. Goed nieuws dus voor voetbalminnend Nederland en voor tv-klanten van KPN want zij kunnen in het basispakket via het hoofdkanaal van ESPN wedstrijden in de Eredivisie bekijken.

'Nieuw hoofdstuk'

Frank Rutten, Managing Director Eredivisie Media & Marketing: “KPN en het Eredivisievoetbal weten ieder op hun eigen, unieke manier mensen door het hele land met elkaar te verbinden. We zijn dan ook blij om een nieuw hoofdstuk toe te kunnen voegen aan de toch al rijke geschiedenis tussen KPN en de Eredivisie. Samen met elkaar zien we uit naar een prachtig 65e Eredivisieseizoen, met spectaculair voetbal en met zoveel mogelijk publiek in de stadions.”

Mark Versteegen, Directeur Sponsoring bij KPN: “Voetbal is en blijft de grootste sport van Nederland en heeft de kracht mensen te verbinden. We zijn blij dat we ons hoofdsponsorschap van de Eredivisie verder voortzetten. We gaan de komende jaren opnieuw een positieve bijdrage leveren aan de voetbalsport. Te beginnen met een jubileumseizoen waarin we er samen met de Eredivisie en alle voetbalfans een feest van gaan maken. Op het veld en via ons online programma ‘Buiten de lijnen’.”

KPN en Eredivisie perfecte match

KPN en de Eredivisie zijn al jaren een perfecte match. Van 1990 tot 2002 was KPN hoofdsponsor en droeg de competitie zelfs de vorige naam van KPN, de PTT Telecompetitie. In 2014 is KPN wederom partner geworden van de hoogste Nederlandse voetbalcompetitie en sinds seizoen 2017/18 opnieuw hoofdsponsor. Deze samenwerking wordt nu voor de komende vier seizoenen verlengd, met een optie tot nog een jaar.

KPN is intensief betrokken bij het Nederlandse voetbal en steunt de sport in de volle breedte, van de Eredivisie, Oranje en de succesvolle Leeuwinnen tot en met de lokale amateurverenigingen. Met de sponsoring van de eDivisie en E_Oranje weet KPN bovendien gamend Nederland aan zich te binden.

Eredivisie verwelkomt partners en verlengt met huidige Suppliers

Vorige week werd bekend dat met ingang van het nieuwe seizoen Holland Casino deresponsible betting partner is van het Nederlandse betaald voetbal. De samenwerking met de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en ESPN stelt Holland Casino in staat om zich vanaf 1 oktober te presenteren als online kansspelaanbieder met een aantrekkelijk totaal aanbod van onder andere bekende sportweddenschappen en casinospellen. Ook Procter & Gamble (met hero-merk Gillette) en Kruidvat zijn nieuw in de sponsorpiramide van de Eredivisie. Zij zijn met ingang van dit seizoen Official Supplier Eredivisie.

Naast de nieuwe partijen heeft de Eredivisie verlengd met partners Deventrade en Radio Veronica. Deventrade blijft daardoor de leverancier van de officiële Derbystar Eredivisiebal. Radio Veronica geeft het partnership kleur met onder andere de jaarlijkse seizoenskaartenactie.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie