Louvre Hotels Group lanceert strategisch vijfjaren plan

Louvre Hotels Group lanceert strategisch vijfjaren plan

Redactie Baaz

Louvre Hotels Group is de op één na grootste speler in de hotelsector in Frankrijk en Europa. De groep, met merken als Campanile, Golden Tulip en Première Classe introduceert een strategisch plan om tegen 2028 bij de drie best presterende merken te horen in de segmenten en landen waarin ze actief is. Met een omvangrijk investeringsplan zal de groep 80% van de eigen hotels renoveren. Met o.a. een nieuwe merkstrategie waarbij ook het design volledig is vernieuwd om flexibiliteit te vergroten en developmentkansen te vergroten. Dit megaplan zal ook de diensten voor alle franchisenemers versterken door het creëren van een serviceplatform, het opnieuw ontwikkelen van het inkoopplatform en loyaliteitsprogramma en het optimaliseren van IT-systemen en e-commerce tools.

Deze strategische planning is gestructureerd in drie opeenvolgende fasen:

  • Tegen 2025; het beheren, definiëren en implementeren van het nieuwe plan en bedrijfsmodel, evenals het herdefiniëren van alle merkwaarden.
  • Tussen 2026 en 2027; organische groei stimuleren.
  • In 2028; extra mogelijkheden verkennen.

De groep heeft de merkstructuur geherdefinieerd om een sterk portfolio op te bouwen met de focus op concepten en gastbeleving. Het doel is om de merken terug te zien bij de top drie van hun segment in alle landen waar ze actief zijn.

Dit plan werd ontwikkeld rondom de toonaangevende merken in het economy en middensegment: Première Classe, Kyriad Direct, Kyriad, Campanile en Kyriad Prestige. Deze strategie wordt aangevuld met twee hybride merken; Hosho en Tulip Hôtels & Résidences, evenals Golden Tulip, met een hogere positionering.

Campanile, een belangrijk en historisch merk binnen de groep verbetert bij uitvoering van de plannen zijn positie in het middenklasse segment door van elk verblijf een bijzonder moment te maken. Om deze belofte na te komen, zijn de designs volledig vernieuwd terwijl ze toch flexibel blijven om de renovatiekosten te beheersen.  Van de receptie tot de kamers en de gemeenschappelijke ruimtes. Overal zijn warme, moderne en comfortabele sferen gecreëerd. Het aanbod food, onderdeel Campanile's identiteit, is opnieuw geïnspireerd door de traditionele Franse keuken.

Twee van de meest recente merken, Hosho en Tulip Hotels & Residences, vertegenwoordigen hybride en innovatieve concepten die inspelen op de veranderende hotelvoorkeuren van zowel zakelijke als leisure gasten:

  • Hosho is een hostel concept voor de volgende generatie, stevig gepositioneerd in het budgetsegment. Deze nieuwe speler biedt een product dat traditionele kamers combineert met overnachtingsruimtes voor maximaal acht personen.
  • Tulip Hotel & Residences is een nieuw, design-gericht merk. Een middenklasse label dat zowel traditionele kamers als een lang verblijf met studio's en appartementen aanbiedt.

Belangrijke elementen gericht op comfort, zoals de bedden en douche, zijn verder ontwikkeld om duidelijkheid te creëeren in de merkbelofte. Deze ‘brilliant basics’ moeten ervoor zorgen dat de merken boven de standaard in hun segment uitkomen. Het doel is om in de zomer van 2025 minimaal 80% van de hotels uit te rusten met deze ‘brilliant basics’.

Een groot renovatieplan om marktaandeel te winnen

De Groep presenteert een uitgebreid hotelrenovatieplan met nieuwe, flexibele, moderne en onderscheidende ontwerpen en concepten op maat voor elk hotel. Het doel is om 80% van de hotels te renoveren voor het einde van 2028.

Ondertussen zal Louvre Hotels Group de positie blijven versterken in haar belangrijkste markten:

  • In Frankrijk, de historische markt van de groep, worden de ontwikkelingsambities versterkt met de uitbreiding van meer dan 200 nieuwe hotels tussen 2024 en 2028.
  • In China zullen 265 hotels worden geopend tussen 2024 en 2028, waardoor er bijna 40.000 kamers bijkomen. In totaal zullen er 500 hotels operationeel zijn in het land.
  • In India zullen 50 nieuwe hotels worden geopend, waardoor het totaal op bijna 200 komt. Hiermee verstevigt de groep zijn leidende positie in het Indiase middenklasse segment.
  • In de rest van de wereld zullen de komende 5 jaar meer dan 120 hotels worden geopend.

Een strategisch plan dat zich richt op investeerders en franchisenemers
In 2024 wordt een platform gelanceerd dat alle diensten omvat die de groep aan zijn franchisenemers aanbiedt. Dit platform is ontworpen om flexibiliteit en eenvoud te brengen en tegelijkertijd de relatie tussen franchisegever en franchisenemer te stroomlijnen. Beschikbare diensten zijn onder andere technische- en ontwerp support om investeerders te ondersteunen bij hotelrenovaties, optimalisatie van inkomsten, evenals een vernieuwd inkoopplatform. Bovendien zullen digitale management- en reserveringstools (zoals CRS of PMS) worden geoptimaliseerd om de dagelijkse werkzaamheden in hotels te vergemakkelijken.

Federico J. González, CEO van Louvre Hotels Group stelt: “Het is met trots voor het hele bedrijf om dit strategische vijfjarenplan bekend te maken waaraan de teams uitgebreid hebben gewerkt. Vanaf vandaag gaat Louvre Hotels Group een nieuwe fase in, en met de steun van onze aandeelhouder, Jin Jiang Hotel, zijn we vastbesloten om het uit te voeren en samen aan de toekomst van het Louvre Hotels Group te bouwen”.

Over Louvre Hotels Group

Louvre Hotels Group is een belangrijke speler in de wereldwijde hospitality industry, met een portfolio dat nu ongeveer 1.700 hotels in 70 landen omvat. Het heeft een volledig hotelaanbod, van 1 ster tot 5 sterren, met de merken: Première Classe, Hosho, Kyriad Direct, Kyriad, Campanile, Kyriad Prestige, Tulip, Golden Tulip en Royal Tulip, de 5 merken van het Sarovar-netwerk in India en de Franse groep Hôtels & Préférence. Louvre Hotels Group is een dochteronderneming van Jin Jiang International Holdings Co, Ltd, de 2e hospitality groep in de wereld.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie