Lynk & Co revolutioneert de auto-industrie met "always on and connected" auto met behulp van IoT mobiele connectiviteit van Orange Business Services in heel Europa
Een auto ontworpen voor een nieuwe ervaring voor connected consumenten Digitale technologieën zorgen voor een gemakkelijkere ervaring voor bestuurders en passagiers
Lynk & Co, een wereldwijd mobiliteitsmerk dat is ontstaan als joint venture tussen Geely Holding, Geely Auto Group en Volvo Car Group, heeft zijn "always connected" auto gelanceerd. Het voertuig maakt gebruik van het internet of things (IoT)-netwerk en de infrastructuur van Orange Business Services om conncected services te leveren aan bestuurders.
Eenvoud is het uitgangspunt bij de verkoop van de 01 SUV auto. Lynk & Co biedt mobiliteit op basis van lidmaatschap voor degenen die een auto willen "huren" in plaats van kopen in de traditionele zin. De auto is voorzien van een deelknop, zodat eigenaars inkomsten kunnen genereren via de deelfuncties. Lynk & Co-leden kunnen hun auto ook bedienen, monitoren en delen via een smartphone-app die via de cloud met de auto communiceert.
De technologie in de auto is ontworpen om zo gebruiksvriendelijk mogelijk te zijn, zonder verborgen extra's. Alle auto's hebben grote configureerbare touchscreens en telematica die altijd verbonden zijn met het internet en de cloud van de auto.
De echte connected car
Orange heeft nauw samengewerkt met Lynk & Co en zijn zusterbedrijf CEVT, een innovatie- en technologiebedrijf binnen Geely Holding, om een oplossing te bouwen die het bedrijfs- en operationele model van Lynk & Co mogelijk maakt. Elke auto zal profiteren van Orange's IoT Managed Global Connectivity-oplossing, die een veilige en naadloze integratie biedt tussen connected car-diensten, internettoegang en online tracking. Hierdoor kunnen bijvoorbeeld factuurrapporten worden gedownload en predictieve onderhoudsupdates worden geleverd.
Tijdens het fabricageproces worden SIM's met een uniforme wereldwijde dekking geïntegreerd. Dankzij de Orange IoT cellulaire connectiviteit kunnen gebruikers genieten van dezelfde ervaringen in verschillende regio's door naar behoefte te roamen tussen verschillende providers.
"De klanten van vandaag vragen om mobiliteit maar wensen misschien niet altijd een auto te bezitten. De IoT-diensten en wereldwijde connectiviteit van Orange Business Services helpen om onze visie te realiseren van het lanceren van een mobiliteitsmerk dat digitaal van oorsprong is en ontworpen om te voldoen aan de behoeften van de always connected consument," aldus David Green, CDO, Lynk & Co.
"We zijn er trots op deel uit te maken van deze nieuwe generatie van always connected auto-ervaringen, die erop gericht zijn autoritten veiliger, gemakkelijker en duurzamer te maken. Onze innovatieve benadering van connectiviteit maakt connected services voor consumenten mogelijk, zoals de Lynk & Co-auto's," aldus Nemo Verbist, senior vice president, Europa, Orange Business Services.
Consumenten kunnen de Lynk & Co-auto's rechtstreeks kopen en delen om extra inkomsten te genereren, of ze op maandelijkse basis leasen. Auto's en mobiliteitsabonnementen kunnen online worden gekocht of bij Lynk & Co-clubs, die zijn ontworpen om een meer sociale hang out te zijn dan een showroom. Er zijn drie clubs geopend in Amsterdam, Antwerpen en Göteborg, Berlijn volgt, gevolgd door andere clubs in Barcelona, Milaan en Parijs.