Makro besteedt grote som geld aan vestigingen
Algemeen directeur van Makro Jean-Pierre Bienfait vertelt: 'Makro begon 43 jaar geleden in Amsterdam. Met de aankoop van de vestiging Amsterdam van NS Poort is de cirkel rond. Makro vernieuwt momenteel in Nederland op vele fronten voor ondernemers. Deze aankopen geven ons daartoe nog meer gelegenheid.'
Zo zegt Bienfait dat zij vertrouwen hebben in de Nederlandse markt. 'Dit onderstrepen we met het investeren in de aankopen van de vestigingen in Nuth en Best van Wereldhave N.V. en de vestiging Amsterdam van NS Poort', aldus de directeur.
Volgens Bert Roterman, directeur Grondbedrijf NS Poort, past de verkoop van de vestiging Amsterdam van NS Poort aan Makro binnen hun strategie. Deze houdt in dat zij zich meer concentreren op de stations. 'De vrijkomende middelen van deze verkoop investeren we in het verhogen van de service aan onze reizigers op de stations’, aldus Roterman.
Makro is bezig met een vernieuwing. Zo hebben zij nu een nationale bezorgservice, zijn alle vestigingen zeven dagen per week open en is de Makro-folderlijn gesegmenteerd. Daarnaast zijn er nu e-commerce-concepten, ultrafresh-afdelingen als vis, wijn en kaas en zo'n veertig klantenmanagers aangesteld die ruim vijfduizend horecaklanten per maand bezoeken en adviseren. Dat laatste heeft volgens Makro mede geleid tot een groei in een krimpende horecamarkt. Ook is de aangekochte Makro-vestiging Amsterdam aangepast tot nieuwe conceptenvestiging.
‘Makro laat in de nieuwe conceptenvestiging in Amsterdam concreet zien op welke wijze het ondernemers helpt het maximale uit hun onderneming te halen. Met ons nieuwe trainingscentrum Makro Groei Campus, een vestiging van La Place, een nieuwe Koffie- en Officewereld en een ontmoetings- en netwerkplaats voor horecaondernemers laten we zien dat we een plaats zijn waar ondernemers alles voor hun bedrijf kunnen vinden', aldus Bienfait.