Manhattan Associates stroomlijnt retourenmanagement voor retailers
Manhattan Associates kondigt verbeterde Returns Management-functionaliteiten aan om het retourproces te optimaliseren voor zowel consumenten als retailers. Het bieden van een betere ervaring zorgt voor meer klantenbinding, waardoor winkelverkeer en cross-selling toenemen.
Uit de 2023 Unified Commerce Benchmark van Manhattan blijkt dat 41% van het winkelpubliek het retourproces erg tijdrovend vindt. 96% zou opnieuw kopen bij retailers die een probleemloze ervaring met het regelen van retourneren bieden. Met de nieuwe functionaliteiten van Manhattan kunnen consumenten kiezen wat voor hen de handigste manier is om artikelen te retourneren: in de winkel of online, met of zonder printopties. Restituties of omruilingen worden verwerkt zodra de transporteur het pakket heeft gescand - 3 tot 5 dagen sneller dan de meeste retailers.
“Voor shoppers is de winkelervaring tegenwoordig belangrijker dan de aanwezige producten. Retourzendingen zijn een ongemak voor consumenten en een grote kostenpost voor retailers. Onze verbeterde Returns Management-functionaliteiten helpen retailers om hun klanten ook een uitstekende ervaring te bieden na de verkoop, waardoor loyaliteit en winstgevendheid toenemen”, zegt Ellie Crawford, directeur Product Management bij Manhattan. “Bij Manhattan lossen we zakelijke uitdagingen op de meest eenvoudige en efficiënt mogelijke manier op.”
De nieuwe functionaliteiten verlagen bovendien de verzendkosten en maken een retourzending duurzamer door het retourtraject van een product en de plaatsing van de voorraad te optimaliseren op basis van assortiment en voorraadniveaus.
De toevoegingen verbeteren de retourprocessen in de hele Manhattan Active Omni-suite van oplossingen, van het contactcentrum tot aan de winkelapplicaties. De functionaliteiten zijn als onderdeel van de driemaandelijkse upgradecyclus automatisch beschikbaar voor alle abonnees van Manhattan Active Omni.
Lees hier meer: