MediaMarkt Nederland nieuwe Hoofdpartner Feyenoord
Feyenoord heeft vanaf komend seizoen een nieuwe Hoofdpartner: MediaMarkt Nederland. Het partnership gaat in op 1 juli 2024 en is afgesloten tot en met 30 juni 2027. De driejarige overeenkomst werd woensdag officieel bekrachtigd in De Kuip.
Rotterdam en midden in de maatschappij
MediaMarkt en Feyenoord hebben elkaar onder andere gevonden vanwege een aantal gemeenschappelijkheden en waardes: het hoofdkantoor van MediaMarkt Benelux staat in Rotterdam, beide organisaties kennen een ‘no nonsense’ cultuur en staan midden in de maatschappij.
Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt Benelux, zegt daarover: ‘MediaMarkt is de elektronicaketen voor iedereen. Of het nu gamers, gadgetfanaten of klanten zijn die een nieuwe tv of broodrooster nodig hebben. En zo is voetbal een sport voor alle mensen en Feyenoord bij uitstek de club voor iedereen, waar je ook vandaan komt.’
Ook vrouwenteam en jeugd
Het logo van de nieuwe Hoofdpartner is vanaf volgend seizoen te zien op de shirts van het eerste mannenelftal en ook op de trainingskleding voor Europese wedstrijden, shirts van het vrouwenteam en die van de jeugd. Daarnaast zal MediaMarkt prominent zichtbaar zijn op de boarding langs het veld en samen met Feyenoord campagnes ontwikkelen. Ook maakt de elektronica-retailer tickets voor voetbalwedstrijden, merchandise en toegang tot events beschikbaar voor personeel, klanten en partners. Daarnaast zal het partnership in de 55 winkels in Nederland door het hele jaar ruime aandacht krijgen.
Ruud van der Knaap, commercieel directeur van Feyenoord, is verheugd over het partnership: ‘We zijn er trots op dat een grote naam als MediaMarkt zich aan onze club verbindt. Als marktleider in hun branche zijn ze net als Feyenoord een gevestigde naam en zeer ambitieuze partij die nog verder vooruit wil. ‘Let’s go’ luidt niet voor niets hun sportieve en uitdagende motto. Juist dat is precies wat we samen als partners gaan doen. Met de steun van MediaMarkt maakt Feyenoord weer een stap vooruit. Omgekeerd kunnen wij enorm bijdragen aan hun commerciële doelstellingen, onder meer dankzij het miljoenenbereik van Feyenoord via eigen mediakanalen en onze database.’
Maatschappelijke projecten
Een andere reden om dit partnership aan te gaan is de betrokkenheid van beide partijen bij verschillende maatschappelijke projecten en goede doelen. Zo is MediaMarkt betrokken bij Stichting Het Vergeten Kind, de Erasmus Challenge voor studenten en steunde het de slachtoffers na de aardbeving in Turkije. Feyenoord is met haar Foundation zeer actief als het gaat om het steunen van maatschappelijke projecten in de regio en het land. MediaMarkt zal in een aantal van die projecten ook met Feyenoord optrekken.
Internationale ambities
MediaMarkt, dat actief is in 11 landen in Europa, is daarnaast gecharmeerd van het internationale succes van de regerend landskampioen en haar internationale ambities. MediaMarkt is marktleider in Europa en ziet ook op dat punt dus veel aansluiting.
Remko Rijnders: ‘We zijn enorm trots op dit strategische partnership. Dit is een bijzondere stap voor ons in Nederland, die een reflectie is van de ontwikkeling die MediaMarkt hier doormaakt. Maar ook in onze internationale groep is dit een primeur. Wij herkennen ons sterk in de grote ambities, de passie, cultuur en mensgerichtheid van Feyenoord en dat is een belangrijke reden om deze de samenwerking aan te gaan.’
Diversiteit
Ook op het gebied van diversiteit en inclusie is er veel aansluiting. Rijnders: “Een andere reden dat we zo enthousiast zijn, is dat we met ons partnership ook het vrouwenteam en de jeugd gaan steunen. Diversiteit en inclusie is voor ons belangrijk. Met ons initiatief ‘Vrouwen in de detailhandel’ versterken we de positie van vrouwen in deze sector door allerlei initiatieven, zoals recent tijdens International Women's Day waar we een vrouwenlunch op ons hoofdkantoor organiseerden en een TED-spreker te gast hadden. Want wij vinden dat er altijd meer mogelijk is. Feyenoord denkt daar hetzelfde over. Daarnaast heeft de jeugd vaak een bijbaan in retail of jongeren starten hun werkzame leven in deze sector. Ook weet jeugd ons heel goed te vinden voor onder meer gaming-events. Wij kijken enorm uit naar de samenwerking de komende jaren en hebben er alle vertrouwen in dat dit partnership onze groei stimuleert en de loyaliteit en beleving van onze klanten nog verder versterkt.’