Met SEA je doelgroep bereiken

Redactie Baaz
Als ondernemer wil je mensen kennis laten maken met jouw product of dienst. Je wilt hetgeen jij ontwikkeld hebt promoten. Maar hoe doe je dat? Hoe bereik je de juiste doelgroep? Allereerst is het raadzaam om te investeren in een mooie website. Maar daarnaast is het belangrijk dat deze website vervolgens gevonden wordt door de juiste doelgroep. Hoe je daarvoor zorgt? Door online doelgericht te adverteren.

Dit houdt SEA in

SEA is een afkorting die staat voor Search Engine Advertising. Dit houdt kortgezegd het doelgericht online adverteren in. Wanneer je een zoekopdracht invult bij een online zoekmachine worden er vervolgens diverse zoekresultaten getoond. Bovenaan in de zoekresultaten staan advertenties. Deze advertenties hebben betrekking op jouw zoekopdracht. Wanneer iemand een product of dienst zoekt, klikken ze vaak een van de bovenste zoekresultaten aan. Het is dus heel lucratief om daar met jouw website te verschijnen. Dit is waar SEA om de hoek komt kijken. Echter een effectieve toepassing van SEA is ingewikkeld. Gelukkig kun je dit uitbesteden aan de experts van een SEA bureau. Zij zijn gespecialiseerd op dit gebied en kunnen dit stukje marketing voor jou uit handen nemen.

Uitbesteden of zelf doen?

Online is tegenwoordig onwijs veel informatie te vinden over tal van verschillende onderwerpen. Zo ook over SEA. Het lijkt hierdoor wellicht relatief eenvoudig om je zelf te gaan ontfermen over dit marketinggedeelte. Maar is dat wel zo verstandig? Is Google Ads uitbesteden niet slimmer? Als je het maximale uit je Google Ads wilt halen niet. Je kunt het dan beter uitbesteden aan de SEA experts. Zij verstaan de taal van de zoekmachines. Ze weten als geen ander hoe ze op de mogelijkheden van de zoekmachines moeten inspelen. Veranderende algoritmes? Geen probleem voor de SEA experts. Het uitbesteden van SEA is dus slim. Zo houd jij meer tijd over voor het ondernemerschap terwijl jouw website ondertussen de juiste doelgroep bereikt.

Diverse online marketingmogelijkheden

Als je de vindbaarheid van jou website wilt optimaliseren heb je diverse mogelijkheden. Maar voor welk van deze marketingmogelijkheden kies je? Waarin kun je het beste investeren? De twee meest belangrijke opties zijn SEO en SEA. Bij SEO gaat het om het verbeteren van de organische positie van jouw website in een zoekmachine. Dit in tegenstelling tot SEA waarbij je daadwerkelijk doelgericht aan het werk gaat. Bij SEO gaat het dus puur om de positie die je in een zoekmachine hebt. Bij SEA ligt de focus op het bereiken van jouw specifieke doelgroep via advertenties. Investeren in SEA is dus de beste keuze als je daadwerkelijk jouw specifieke doelgroep online wilt bereiken.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie