Nederlandse Alpine Hearing Protection sluit monsteropdracht met Amerikaanse Indy 500
Het Nederlandse Alpine Hearing Protection heeft een samenwerking getekend met het iconische Indianapolis Motor Speedway. Bekend om de roemruchte Indy 500. Gedurende de racedagen (van 14 t/m 26 mei) kunnen meer dan 350.000 bezoekers gehoorbescherming aanschaffen van Alpine. De verwachting is dat er tienduizenden oordoppen en oorkappen worden verkocht. Na de 24 uur van Le Mans, alle Formule 1-wedstrijden en de MotoGP is de Indy 500 een belangrijke mijlpaal in de missie om dé gehoorbeschermingspartner te worden voor raceliefhebbers over de hele wereld.
Arthur van Keeken, CEO van Alpine, specialist in gehoorbescherming: “We zijn al twee jaar in gesprek met de organisatie om exclusief leverancier te worden van gehoorbescherming. Dat is niet zomaar een gemakkelijke klus. Maar het is nu gelukt en het is voor het eerst dat een echt oer-Nederlands bedrijf een belangrijke rol gaat spelen tijdens de Indy 500. De Indy 500 wedstrijden zijn voor ons in Nederland misschien wat minder bekend. Oudere generaties hebben ervan gehoord omdat Arie Luyendyk hem ooit tweemaal heeft gewonnen. Maar het is met recht de ‘Greatest Spectacle in Racing’. Op 26 mei moet er ruim 500 mijl (circa 805 kilometer) worden afgelegd wat gelijk staat aan 200 rondes. De race behoort samen met de 24 uur van Le Mans en de Grand Prix van Monaco tot de bekendste races van de autosport.”
Hij vervolgt: “Om fans te laten genieten van de races zonder zorgen over gehoorschade, heeft Alpine een exclusieve collectie herbruikbare oordopjes en oorkappen ontwikkeld voor zowel volwassenen als kinderen. Deze collectie zal te koop zijn op de racebaan. We willen hiermee het bewustzijn rond het belang van gehoorbescherming binnen de racegemeenschap vergroten. Samen zorgen we ervoor dat elke racefan kan genieten van de spanning op de baan, terwijl hun kostbare gehoor optimaal wordt beschermd!