Nieuwe app XXL Nutrition: extra gebruiksgemak, kortingen en producten
XXL Nutrition lanceert een eigen shoppingapp. De voedingssupplementenproducent en -leverancier uit Deurne, in 2004 opgericht door René van der Zel, biedt daarmee extra gebruiksgemak aan vaste klanten. Gebruikers van de app kunnen bovendien deelnemen aan exclusieve kortings- en spaaracties. De app is in enkele dagen tijd al meer dan 10.000 keer gedownload via de app-stores van Apple en Google.
Meer gemak en beloningen
De focus van de app ligt bij lancering vooral op het verbreden én verdiepen van de klantrelatie, waarmee XXL Nutrition inspeelt op een trend die binnen de e-commercebranche aan momentum lijkt te winnen. “Juist trouwe klanten wil je extra gemak bieden. Daarom kunnen deze klanten via de app nu veel gemakkelijker opnieuw bestellen”, aldus Robin van den Akker, technical marketeer en product owner bij XXL Nutrition. “De app geeft ons daarnaast de mogelijkheid om exclusieve producten, kortingen en een puntenspaarsysteem aan te bieden.”
Social medium met BN’ers
Nog deze zomer wordt de app uitgebreid tot een social medium. Gebruikers kunnen dan hun work-outs opslaan en delen met hun ‘vrienden’ binnen de app. Hetzelfde geldt voor hun voedingsschema’s en supplementenroutine. Niet alleen van vrienden zijn deze schema’s dan zichtbaar, ook BN’ers gaan hun routines delen op de app. Daardoor kunnen gebruikers precies volgen hoe deze bekende Nederlanders het voor elkaar krijgen fit te worden én te blijven.
Jordy Holthuijsen, CCO bij XXL Nutrition: “Wij willen meer dan alleen een merk zijn. XXL Nutrition staat voor een gezonde, sportieve lifestyle en met de app bouwen we aan een community, waarin gebruikers elkaar kunnen inspireren en motiveren.”
De app is ontwikkeld door het Bredase Unlock Mobile Agency en is te downloaden via Google Play of de App Store.
Over XXL Nutrition
XXL Nutrition is in Nederland en België marktleider op het gebied van sportvoeding en sportsupplementen. De producten zijn onder meer via de webshop verkrijgbaar, maar XXL Nutrition levert zijn producten ook aan meer dan 1.300 sportscholen, ruim 1000 supermarkten, tankstations, scholen en verzorgings- en ziekenhuizen. Het in Deurne gevestigde bedrijf, opgericht door René van der Zel, laat zijn sportvoeding en -supplementen in Europa maken, hoofdzakelijk in Nederland, België en Duitsland. Zo kan het de kwaliteit garanderen en een nauwe relatie met partners onderhouden.