Nieuwe fan puck revolutioneert de sportwereld

Nieuwe fan puck revolutioneert de sportwereld

Redactie Baaz

Een nieuwe ijshockey puck met een geïntegreerde chip zorgt voor een revolutie in de sportwereld. De Zwitserse ijshockey puck, bekend als een "Eisgenoss", die wordt uitgebracht in een gelimiteerde oplage van goud, zilver en conventioneel hard rubber, markeert het begin van een nieuw tijdperk. De "Eisgenoss" symboliseert het geloof in de kracht van sport om gemeenschappen te verenigen en maakt tegelijkertijd de weg vrij voor nieuwe mogelijkheden voor fanparticipatie. Het combineert verzamelwaarde en technische innovatie. De verkoop van deze speciale puck steunt ook jong Zwitsers ijshockeytalent.

Dankzij een geïntegreerde chip biedt de "Eisgenoss" fans toegang tot unieke privileges. Als de chip wordt uitgelezen met een mobiele telefoon, krijgen eigenaren toegang tot talloze exclusieve voordelen, afhankelijk van de Eisgenoss-categorie: voorkooprechten voor WK- en internationale wedstrijdkaarten, VIP-entree voor een internationale wedstrijd, "meet and greets" met ijshockeysterren van het Zwitserse nationale ijshockeyteam, exclusieve ervaringen achter de schermen, gesigneerde merchandisingartikelen, exclusieve informatie en multimediacontent, stemrechten en nog veel meer. Dit tilt interactie met fans naar een heel nieuw niveau.

De Zwitserse ijshockey puck genaamd "Eisgenoss", die wordt uitgegeven in een gelimiteerde oplage van goud, zilver en conventioneel hard rubber, geeft fans toegang tot unieke privileges dankzij een geïntegreerde chip.

"Eisgenoss" begeleidt Zwitserse ijshockeyfans op weg naar de plaatselijke wereldkampioenschappen van 2026

Het unieke collector's item wordt gezamenlijk gelanceerd door de Zwitserse IJshockey Federatie (SIHF), de Zwitserse goudhandelaar philoro en Vivents, een bedrijf gespecialiseerd in Web 3.0, met het oog op het wereldkampioenschap ijshockey van 2026 in Zwitserland. De "Eisgenoss" is verkrijgbaar als een enkel uniek stuk in goud (2,293 kilogram), 200 stuks in zilver (1 kilogram) en 2.500 stuks in het originele ontwerp (hard rubber) in Zwitserland. De gouden en zilveren puck is geproduceerd door philoro SCHWEIZ en is 100 procent Swiss Made. Een deel van de opbrengst van de verkoop van de pucks gaat naar het stimuleren van jong talent in het Zwitserse ijshockey. 

"De 'Eisgenoss' is de nieuwe exclusieve gemeenschap in het Zwitserse ijshockey die ons zal vergezellen op weg naar het lokale wereldkampioenschap. Toegang is mogelijk via een fysieke en digitale sleutel," zegt Marco Baumann, Directeur Marketing & Sponsoring bij de Zwitserse IJshockey Federatie (SIHF). "Het feit dat een ijshockey puck nu verkrijgbaar is in goud en zilver is al een noviteit. Daarbij komt de chip, die nieuwe vormen van interactie met de fans mogelijk maakt", vervolgt Baumann. "Sport en edelmetaal zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De trofeeën van succes en consistentie worden altijd versterkt met goud en zilver," zegt Christian Brenner, CEO van goudhandelaar philoro.

"De kracht van de gemeenschap op revolutionaire wijze reorganiseren"

Omdat de "Eisgenoss" een fysieke waarde combineert met een digitale waarde, staat het bekend als "phygital". De creatie, het ontwerp, de technische realisatie en de Web 3.0 plaatsing werden uitgevoerd door Vivents. "De sportwereld biedt de ideale setting voor blockchain loyaliteitsprogramma's zoals de 'Eisgenoss', die de fanervaring verrijken en de kracht van hun gemeenschap op een revolutionaire manier reorganiseren. Met de lancering van de 'Eisgenoss' en zijn phygital eigenschappen openen we een nieuwe dimensie van fanbetrokkenheid en fanervaring," zegt Sarah Schlagenhauf, CEO en oprichter van Vivents.

De rubberen 'Eisgenoss' kost 300 frank, de zilveren editie 3.300 frank en de unieke gouden versie wordt verkocht voor 300.000 frank. "Met de gouden 'Eisgenoss' hebben we de meest waardevolle puck ter wereld gecreëerd," zegt Christian Brenner van philoro.

Meer informatie op www.eisgenoss.ch.
 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie