Online-adverteren groeit nog steeds

Redactie Baaz
De Europese online-advertentiemarkt is in 2009 met 4,5 procent gegroeid. Daarmee doet het reclame maken via websites het relatief goed in vergelijking met andere sectoren.

Dit blijkt uit het jaarlijkse online-mediabestedingenonderzoek van IAB Europe en ScreenDigest. Ten opzichte van 2008 zit er wel flink de klad in het aantal advertenties, want in dat jaar groeide webreclame met 20 procent. De traditionelere media hadden het echter nog zwaarder.

In alle 23 onderzochte landen groeiden de onlinemediabestedingen tot een totaal van 14,7 miljard euro; in Nederland was de groei 1,9 procent. Gemiddeld wordt in de onderzochte Europese landen 18 procent van het advertentiebudget besteed aan onlinemedia. In Nederland was dit in 2009 duidelijk meer: 24 procent.

Bron: IAB Europe

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie