Zomers weer zet aan tot online aankopen
Na een aanhoudende periode van winterse weertaferelen, laat het zonnetje zich toch eindelijk zien. Je zou verwachten dat iedereen buiten van het mooie weer geniet. Maar uit cijfers van affiliate marketing netwerk M4N blijkt dat Nederlanders dan en masse het internet op gaan om te winkelen.
Op basis van de cijfers ziet M4N ook dit jaar bij het aanbreken van de eerste mooie zomerse dagen een stijging in de online verkopen. Afgelopen jaar was er in april sprake van een hittegolf, waarin de online verkopen zijn gestegen met 42 procent ten opzichte van januari. Omdat dit jaar het voorjaarsseizoen iets later valt, wordt deze piek in de maand mei geschat. Het bedrijf meet continu het percentage websitebezoekers dat over gaat tot aankoop van een product of dienst (conversie) bij haar affiliates en adverteerders.
Vanaf de eerste zomerse dagen zien de online aanbieders hun verkopen toenemen. "Door het mooie weer komt de consument al in de vakantiestemming. Om hun zomergarderobe aan te vullen of in de vakantiestemming te komen, wordt er meer op internet gekocht", concludeert Thomas Joosten van M4N. "Bikinis, afslankproducten, tuinmeubilair en zomerkleding zijn voorbeelden van deze producten."