Campagne van Telfort onjuist en misleidend.
Vandaag heeft de rechtbank te Amsterdam telecomprovider
T-Mobile in het gelijk gesteld door te bepalen dat Telfort een onjuiste en misleidende reclamecampagne heeft gevoerd waarin de abonnementen tussen Telfort en T-Mobile werden vergeleken. Telfort beweerde goedkoper te zijn dan T-Mobile. De Rechtbank van Amsterdam heeft nu gevonnist dat deze campagne onrechtmatig en misleidend is. Volgens uitspraak van de rechtbank moet Telfort een rectificatie plaatsen op de homepage van de Telfort website en in de Telegraaf.
Peter Haug, Directeur Consumenten Marketing T-Mobile Netherlands, toont zich blij met de uitspraak van de rechtbank. Ik ben blij dat de rechtbank heeft geoordeeld dat de campagne van Telfort niet door de beugel kon. Consumenten werden door de campagne op het verkeerde been gezet, want Telfort is niet tot 39% goedkoper dan T-Mobile. In de analyses die wij aan de rechtbank hebben voorgelegd, bleek dat de consument, afhankelijk van zijn of haar belgedrag tussen de 11% goedkoper en 29% duurder uit was bij Telfort. Maar het gaat ons er vooral om dat wij vinden dat consumenten eerlijk en volledig voorgelicht moeten worden over wat een mobiel abonnement hen gaat kosten.