'Consument wil maar een wachtwoord'
Consumenten kunnen steeds meer informatie online van internet halen, ze kopen steeds meer online, abonnementen gaan online, en zelfs formulieren en contracten worden online afgesloten. Voor elke online dienstverlener heeft de consument een gebruikersnaam en/of wachtwoord nodig. Onhandig en ongewenst, denkt DigiNotar. Men wil n inlogmogelijkheid voor alle dienstverleners; met Eazy ID wil DigiNotar dit mogelijk maken.
In haar rol van onafhankelijke trustbroker levert DigiNotar met EazyID de consument n toegangssleutel tot verschillende websites. Verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden zijn daarmee voorgoed verleden tijd.
En login
Met de toename van online webdiensten en het internetshoppen neemt ook de vraag toe om op een eenvoudige en veilige wijze toegang krijgen tot een website. Iedereen herkent zich wel in het veelvoud aan wachtwoorden en toegangscombinaties zegt Tony de Bos, managing director van DigiNotar. Met EazyID spelen wij in op de behoefte die er op dit moment is.
De consument zelf staat centraal in het concept van Eazy ID. De gebruiker beheert zelf zijn gegevens en authenticatiemiddelen. Hij kan door middel van 'single-sign-on' toegang krijgen tot verschillende online dienstverleners. De dienstverleners hebben dan zekerheid over de identiteit van hun consument.