Sociale netwerken maken zich op voor stroom aan advertentiegeld

Redactie Baaz
Terwijl er hier en daar nog wel twijfel bestaat over de effectiviteit van adverteren in sociale netwerken, maken de netwerken zich inmiddels op voor de miljarden reclamedollars die er volgens analisten aankomen.

De sociale netwerken MySpace en FaceBook hebben los van elkaar een eigen advertentienetwerk aangekondigd. MySpace lanceert begin 2008 zijn nieuwe dienst SelfServe. Daarmee kunnen bedrijven hun advertenties rangschikken naar geografische of demografische voorkeuren of naar specifieke interessegebieden. Facebook lanceert drie nieuwe diensten onder de noemer Facebook Ads.

Ook het Nederlandse Hyves maakt zich op voor op de stroom aan advertentiegeld die de komende jaren wordt verwacht. Sinds eind 2005 verkochten zowel WebAds als Hyves advertenties op Hyves, maar eind vorige maand werd bekend dat per 1 januari 2008 Hyves zelf alle advertentieruimte gaat verkopen.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie