Chevrolet beloont positiviteit op social media

Chevrolet beloont positiviteit op social media

Redactie Baaz

Velen zien social media als de plek om zo af en toe lekker een potje te klagen, maar als het aan Chevrolet ligt komt snel daar verandering in. Het befaamde automerk lanceerde een campagne die gebruikers met benzine beloont voor hun positiviteit op social mediakanalen.

Positiviteitsscore door supercomputer Watson

Chevrolet riep de hulp in van IBM’s supercomputer Watson om te beoordelen hoe positief gebruikers zijn op social media. Het enige wat ze daarvoor hoeven te doen is hun Facebook en Twitter in te vullen op een website, waarna een positiviteitsscore naar voren komt. Daarnaast laat het programma gebruikers weten wat hun meest en minst positieve posts en hun vijf meest gebruikte positieve woorden zijn. Verder onthult de website een gedetailleerde samenvatting van de sociale persoonlijkheid van de bezoeker en biedt het een aanbeveling.

Gratis benzine

Chevrolet rolde de campagne uit in Buenos Aires, Kaapstad, New Orleans en Calgary. Als automobilisten in een tankstation in één van die steden een fraaie positiviteitsscore overhandigen, ontvangen ze op basis van de score gratis benzine. De campagne is onderdeel van Chevy’s gloednieuwe ‘global positivity’s system’.

Mogelijk in de toekomst meer samenwerkingen

Het is de eerste keer dat Chevrolet de handen ineen slaat met IBM’s Watson, maar het zou zomaar een voorbode kunnen zijn voor toekomstige samenwerkingen.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie