Het Klokhuis Onderneemt: kinderen in business
Hoe doe je dat eigenlijk, een bedrijf opstarten en runnen? Hoe kom je bijvoorbeeld op een idee, hoe pitch je je plan, hoe kom je aan geld en hoe maak je er een echt bedrijf van? Dat, en nog veel meer, is vanaf donderdag 5 oktober te zien in de nieuwe 9-delige serie Het Klokhuis Onderneemt.
In de serie komen de verschillende aspecten van het ondernemen aan bod. Zo zien we onder andere hoe presentator Pascal Tan ontdekt wat erbij komt kijken als hij zijn business in zelfgemaakte appelmoes wil inschrijven bij de Kamer van Koophandel (KvK). Eva Cleven krijgt meer te weten over productontwikkeling, en Bart Meijer doet mee aan het kampioenschap pitchen.
Doel van Het Klokhuis Onderneemt
Elke aflevering zit vol tips van ervaren ondernemers, en is er aandacht voor kinderen die een eigen bedrijf begonnen zijn. (zie de volledige afleveringsinhoud onderaan dit persbericht).
De serie Het Klokhuis Onderneemt is onderdeel van een crossmediaal project over ondernemen. Doel van het project is kinderen vertrouwd maken met ondernemerschap en ze te inspireren om zelf ondernemende vaardigheden te ontwikkelen.
Crossmediaal project
Naast de 9-delige serie bestaat het project uit het boek Dat is je eigen zaak! met heel veel tips over ondernemen, de landelijke open bedrijvendag Het Klokhuis Onderneemt Backstage op 11 november, waarbij kinderen de kans krijgen om in het echt te zien hoe het er in een bedrijf aan toe gaat, en de website Eigen Baas.
Met de Eigen Baas-kit op deze site ontdekken kinderen in vijf levels de kneepjes van het ondernemersvak. Waar wil je geld mee verdienen? Wat is je USP? En hoe bedenk je een goede naam? Ze kunnen de Eigen Baas-naamgenerator gebruiken, hun kennis testen in de quiz en andere ondernemers helpen met hun bazendilemma’s.
Beeld: NTR