Hoe krijg je als retailer aansluiting met de consument van morgen?

Hoe krijg je als retailer aansluiting met de consument van morgen?

Redactie Baaz
Hoe winkelen mensen in de toekomst? Waarom blijven de faillissementen zich opstapelen en grijpt de leegstand in winkelstraten om zich heen? Wat kunnen merken en handelaars doen om te overleven?

Traditionele retail is dood. Economische, demografische en vooral technologische ontwikkelingen hebben hem overbodig gemaakt. De statische winkel heeft plaatsgemaakt voor een verscheidenheid aan vormen. Door de digitalisering is de wereld vandaag één grote marktplaats geworden.

Retailers overleeft in the future of shopping

In die revolutie is een nieuwe consument opgestaan, die tegelijkertijd ook producent en retailer is. Vandaag bepaalt de shopper hoe het merk eruit zal zien en hoe het aangeboden zal worden. In een wereld van verandering moet alles heruitgevonden worden.

Hoe kunnen merken retailers overleven in the future of shopping? Elke dag opnieuw moeten ze hun meerwaarde voor de bijzonder kritische shopper bewijzen. Maar hoe kunnen handelaren dat nog doen, nu je smartphone al vanzelf je boodschappenlijstje samenstelt en je maaltijden voor een week automatisch worden bezorgd? Alles moet heruitgevonden worden. 

De consument van vandaag én morgen

Dat is precies waar het boek 'The future of shopping' over gaat. Jorg Snoeck en Pauline Neerman helpen met hun boek retailers weer beter aansluiting te laten krijgen met de consument van vandaag én van morgen.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie