Betere samenwerking? Tijd om je communicatie onder de loep te nemen
Voorheen, toen werken op afstand nog minder vaak voorkwam en het gebrek aan betrouwbare, snelle connectiviteit betekende dat alle medewerkers op kantoor aanwezig moesten zijn, werden samenwerkingstools beschouwd als kosteloze luxegoederen; nog niet voldoende gefinetuned om werken op afstand rendabel of praktisch te maken. Maar naarmate de technologie zich ontwikkelde en werknemers steeds vaker vroegen om flexibele oplossingen, werden de voordelen van dergelijke tools voelbaar. Niet alleen konden medewerkers op afstand samenwerken met hun collega's op kantoor, maar konden ook interne medewerkers hun workflow verbeteren en efficiënter werken.
Verbinden. Communiceren. Samenwerken.
Communicatie is de sleutel tot een succesvolle samenwerking. Zodra dat mechanisme faalt, worden er fouten gemaakt, daalt de productiviteit en mislukken projecten. Het is een goed begin om meerdere communicatiemethoden beschikbaar te hebben voor jouw medewerkers, maar wanneer je deze verschillende methoden combineert tot één gebruiksvriendelijk platform dat overal toegankelijk is, op een breed scala aan apparaten, pas dan kan samenwerking echt een keerpunt vormen voor je bedrijf.
De opkomst van geavanceerde samenwerkingstools gaat samen met de toenemende vraag naar een meer mobiel personeelsbestand. Dankzij de gratis softphone- en smartphoneclients van 3CX, die werken volgens het “één nummer”-principe, kunnen medewerkers altijd en overal communiceren en samenwerken alsof ze gewoon aan hun bureau zitten. Belangrijke oproepen worden niet meer gemist en het is niet meer nodig een medewerker meerdere telefoonnummers te geven, of nog erger, zijn persoonlijke mobiele nummer te laten gebruiken.
Medewerkers kunnen tijdens kantooruren altijd bereikbaar zijn voor belangrijke klanten, ongeacht of ze thuis werken, op zakenreis zijn of een conferentie bijwonen in een andere stad. Bovendien zorgt deze mate van connectiviteit ervoor dat collega's elkaar op de hoogte kunnen houden en kunnen deelnemen aan belangrijke vergaderingen dankzij functies als conference calls. Altijd aanwezig met 3CX WebMeeting Niet op kantoor maar toch input leveren voor een project? De client biedt medewerkers niet alleen de mogelijkheid hun kantoorextensie altijd met zich mee te nemen, maar bevat ook een aantal productiviteitsverhogende functies. 3CX WebMeeting is een functie voor videoconferenties op basis van WebRTC en volledig geïntegreerd in de telefooncentrale. Geef je de voorkeur aan persoonlijk face-to-facecontact, maar kun je niet naar kantoor komen of bij je klant langsgaan? Dan is 3CX WebMeeting de perfecte oplossing. Op elementair niveau draagt video conferencing bij aan een persoonlijkere interactie tussen deelnemers; je ziet belangrijke visuele aanwijzingen en uitdrukkingen die beslissend kunnen zijn bij het sluiten van de deal. Met aanvullende samenwerkingstools zoals whiteboard, presentaties delen, bediening op afstand, schermen delen en polling kunnen medewerkers eenvoudig samenwerken aan taken en projecten. Deze technologieën dragen bij aan een productieve communicatie via beeld en geluid. Collega's, partners en klanten kunnen in realtime samenkomen om ideeën en informatie te delen.
Brainstorm en deel ideeën op interactieve wijze met jouw deelnemers door opmerkingen toe te voegen, op een online whiteboard te typen of te tekenen of rechtstreeks in een PowerPointpresentatie te werken. De functie voor video conferencing van 3CX is een uitstekende oplossing voor samenwerken via het web, waarmee je sneller en effi ciënter kunt communiceren met je deelnemers. De functie stroomlijnt jouw communicatie en brainstormsessies en stelt je in staat sneller dan ooit tevoren overeenstemming te bereiken. Gebruik video conferencing om je klanten te spreken en reiskosten te besparen, zonder je zorgen te hoeven maken over het downloaden van extra software of plug-ins. De webconferentiefunctie van 3CX werkt op basis van WebRTC, waardoor videoconferenties met een klik op de knop kunnen worden gestart in een browser op basis van open standaarden.
Betrouwbare communicatie = goede samenwerking
Natuurlijk zijn samenwerkingstools en -functies alleen handig als een bedrijf maatregelen treft om problemen te voorkomen of te omzeilen. 3CX heeft een simpele, configureerbare back-up- en herstelfunctie. Als er een kritieke fout optreedt, kun je jouw telefooncentrale eenvoudig herstellen naar de oorspronkelijke instellingen; je eindgebruikers profi teren van een naadloze ervaring, zonder verlies van gegevens of functionaliteit. Mocht er een probleem optreden met je actieve systeem, dan start de ingebouwde failoverprocedure automatisch jouw passieve systeem op. Je hebt dus geen last van downtime en medewerkers kunnen gewoon met elkaar blijven communiceren en samenwerken.
Bovendien zijn 3CX Enterprise-licenties standaard voorzien van een stand-bylicentie; je hoeft dus geen extra licenties aan te schaffen voor deze failoverfunctionaliteit. Naast herstelfunctionaliteit heeft 3CX ook geavanceerde beveiligingsfuncties om je telefooncentrale te beschermen tegen VoIP-hacking, afl uisteren en gegevenslekken. Met een veilig communicatiesysteem hoef je niet bang te zijn dat het werk van jouw medewerkers in gevaar komt. Zo kun je met een gerust hart mobiliteit en fl exibel werken binnen je bedrijf stimuleren.
Dit is 3CX
3CX is de ontwikkelaar van het 3CX Phone System, het enige software-gebaseerde PBX (Private Branch eXchange, het telefoonnetwerk binnen een bedrijf) dat niet alleen merkgebonden telefoonsystemen vervangt. Het levert ook een Unified Communications-oplossing en arrangement omdat het open standaard software gebaseerd IP PBX is, dat geïntegreerd kan worden met andere applicaties draaiend op Windows. 3CX heeft kantoren in vijftien landen inclusief de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Japan, Rusland, Zuid- Afrika, Australië, Hong Kong en meer en volledig gelokaliseerde websites beschikbaar in onder meer het Duits, Spaans, Frans, Italiaans, Russisch, Nederlands, Pools en Japans.
Meer weten? www.3cx.nl.