Italiaanse overname Bye Bra na succes Nederlandse ondernemer

Italiaanse overname Bye Bra na succes Nederlandse ondernemer

Redactie Baaz

De Italiaanse ondernemer Luca Cannoniero heeft onlangs het Nederlandse BH-accessoiremerk Bye Bra overgenomen. Bye Bra levert wereldwijd een breed assortiment hoge kwaliteit beha’s en toebehoren.

Luca Cannoniero brengt met de overname waardevolle retail- en e-commerce-ervaring met zich mee. Cannoniero heeft een bewezen staat van dienst op het gebied van marketing, verkoop en innovatie. Eerder bekleedde Luca verschillende leidende rollen bij Marks & Spencer. De Italiaan heeft een MBA van de INSEAD Business School uit Frankrijk.

Bye Bra zet jaarlijks meer dan een miljoen plak bh-tapes af in bijna zestig landen. Het hoofdkantoor van  Bye Bra is in Nederland gevestigd en in totaal zijn er 12 mensen werkzaam bij de organisatie. De productie vindt plaats in China en Nederland. Bye Bra is met name in trek bij vrouwen die bh’s willen zonder bh-bandjes vanwege laag uitgesneden jurken en bij jonge meiden die lekker willen kunnen dansen zonder zich zorgen te maken over losrakende cups. Daarnaast levert Bye Bra een assortiment oplossingen met slimme ‘fashion hacks’.

Start ingegeven door uitslag

Marcel Duits begon zijn bedrijf in 2011, toen zijn vriendin uitslag kreeg van plakstrips van een Chinees merk. Duits gaf al snel zijn veilige baan bij Unilever als Management Trainee op. Hij experimenteerde met medische tape, liep regelmatig rond met het product onder zijn kleding om het te testen en ontwikkelde uiteindelijk de huidige Bye Bra in samenwerking met grote partijen als onder andere 3M en Henkel.

Oprichter en voormalig eigenaar Marcel werd tijdens het verkoopproces bijgestaan door Marktlink Fusies & Overnames en is toe aan een volgende uitdaging: 'Het voelt alsof ik gisteren pas de eerste Bye Bra lanceerde. Bye Bra is niet meer het bedrijf dat ik zeven jaar geleden begon. De organisatie is hard gegroeid een heeft een immer groeiend klantenbestand en bezit een groeiende internationale merkherkenning. Bye Bra is klaar voor de volgende stap.'

Investering in de organisatie

Marcel blijft bij Bye Bra betrokken als oprichter en adviseur. 'Onze missie blijft ongewijzigd: veilige, betrouwbare en kwalitatief hoogwaardige bh-accessoires ontwikkelen om de perfecte vrouwelijke vorm te creëren. Ik ben ervan overtuigd dat Luca de ervaring en kennis in huis heeft om het merk de komende jaren verder te laten groeien. Dankzij de toetreding van Luca en de investering in de organisatie hebben we meer middelen om producten te ontwikkelen die onze klanten verrassen.'
 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie