Bol.com is Amazon voor en verkoopt kleding
Amazon komt in de loop van 2020 met een Nederlandse webwinkel, zo meldt het Financieel Dagblad. Het is dé reden dat Bol.com plannen maakt om merkkleding te verkopen voor een betere kans te kunnen concurreren met de Amerikaanse concurrent.
Concurrenten Bol.com
De webwinkel van Ahold Delhaize heeft contact opgenomen met meerdere merken voor een samenwerking in de hoop op een betere omzet. De Nederlandse markt wordt nu nog door Duitsland voorzien van de Amazon webwinkel. Door de verkoop van kleding wordt Bol.com een grotere concurrent. Niet alleen voor Amazon maar bovendien voor webwinkels als Zalando en Wehkamp. Ook het dochterbedrijf van Otto Group, About You, gaat verandering merken van de kledingverkoop van Bol.com.
De wereldwijde omzet van Amazon komt neer op 197 miljard euro. Dat is bijna honderd keer zoveel is als de omzet van Bol.com, die jaarlijks rond de 2 miljard euro ligt.
Bol.com zet logische stappen
Bol.com heeft gesprekken gevoerd met grote namen als Tommy Hilfiger en G-Star. De samenwerking tussen de kledingmerken en webwinkel Bol.com moet in januari van start gaan. Een woordvoerder van Bol.com ziet de verkoop van merkkleding als een logische stap. Bol.com ontkent dat deze verandering komt door de komst van Amazon.