Banking Circle helpt DiPocket aan snellere betalingen
DiPocket, een vooraanstaande leverancier van oplossingen voor zakelijke betalingen, is een samenwerking aangegaan met gelicenseerde bank en aanbieder van financiële infrastructuren Banking Circle. DiPocket zal de virtuele IBAN’s diensteverlening van Banking Circle gebruiken om haar klanten efficiënter gebruik te laten maken van bedrijfsrekeningen en cliëntenrekeningen. De virtuele IBAN’s maken het ook mogelijk om lokale betalingen te verwerken in bijvoorbeeld de UK via Faster Payments en SWIFT. Dankzij de continue beschikbaarheid van de systemen van Banking Circle, kan DiPocket de operationele problemen die het bij andere partnerbanken ondervond uit de weg gaan. Banking Circle wordt daarnaast ingeschakeld voor SEPA-betalingen in euro’s.
“We willen onze klanten toegang bieden tot snellere betalingen”, zegt Fedele di Maggio, de CEO van DiPocket. “We hebben daarnaast gemerkt dat Banking Circle betere integratiemogelijkheden en multivalutarekeningen biedt dan gevestigde zakenbanken. We kijken ernaar uit om gebruik te maken van systemen met een beschikbaarheidspercentage van bijna honderd procent. Daarmee maken we een einde aan de operationele problemen die we in het verleden ondervonden wanneer de interfaces van onze partnerbanken uitvielen. Daarnaast hebben we als financiële instelling te maken met risico’s rond de regelgeving. Daarom willen we alleen met uiterst professionele partners samenwerken. Het team van professionals van Banking Circle blinkt uit op dit gebied. Het doet ons deugd om een partner gevonden te hebben die net zo veeleisend is als wij als het om compliance gaat.”
Anders la Cour, de CEO van de Banking Circle Group: “DiPocket deelt het streven van Banking Circle om betalingen te vereenvoudigen door gebruik te maken van de beste oplossingen die er binnen het financiële ecosysteem te vinden zijn. Onze unieke oplossingen stroomlijnen lokale en grensoverschrijdende betalingen. Ze stellen payment service providers zoals DiPocket in staat om tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van hun klanten, zonder de noodzaak om relaties met diverse correspondentenbanken te onderhouden of zelfs maar hun eigen bankvergunning te verkrijgen. We kijken ernaar uit om nauw met DiPocket samen te werken om gaandeweg een breder scala aan oplossingen te ontwikkelen.”