Google lanceert advertentie veiligheidsrapport en centrum voor advertentietransparantie
Google heeft vandaag het Ads Safety Report gelanceerd, een jaarlijkse terugblik op hoe we investeren om ervoor te zorgen dat de advertenties op onze platforms veilig en betrouwbaar zijn.
Online adverteren speelt een cruciale rol bij het mogelijk maken van een vrij en open internet dat voor iedereen gevarieerde inhoud van hoge kwaliteit biedt en tegelijkertijd voordelen oplevert voor consumenten, bedrijven en de samenleving.
Gedurende 2022 hebben we:
- Meer dan 5,2 miljard advertenties geblokkeerd of verwijderd wegens schending van ons beleid. Dat zijn meer dan 9.000 advertenties per minuut.
- Meer dan 4,3 miljard advertenties beperkt.
- Meer dan 17 miljoen advertenties met betrekking tot de oorlog in Oekraïne geblokkeerd op grond van ons beleid voor gevoelige gebeurtenissen.
- Meer dan 6,7 miljoen adverteerdersaccounts opgeschort wegens ernstige beleidsschendingen.
- Advertenties verwijderd van meer dan 1,5 miljard pagina's.
- 29 beleidsregels toegevoegd of geüpdatet voor zowel adverteerders als uitgevers.
Naast ons beleid en handhaving hebben we ook aanzienlijk geïnvesteerd in het verstrekken van nuttige informatie aan gebruikers over onze adverteerders.
Vandaag lanceren we ook het centrum voor advertentie transparantie wereldwijd, een platform dat gebruikers helpt meer te weten te komen over de adverteerders en de advertenties die door Google worden weergegeven.
We zullen intensief blijven investeren om ervoor te zorgen dat advertenties op onze platforms veilig en betrouwbaar zijn.
Lees voor meer informatie de blogposts 'Ons 2022 Ads Veiligheid Report' en 'De lancering van het centrum voor advertentietransparantie' door Alejandro Borgia, Directeur productbeheer, advertentieveiligheid.