Vernieuwd ai.nl zet data en AI in jouw bedrijf aan het werk

Vernieuwd ai.nl zet data en AI in jouw bedrijf aan het werk

Redactie Baaz

Data en AI zijn onmisbaar in de wereld van morgen. Maar waar begin je? Wat zijn de mogelijkheden? En hoe pluk je het laaghangende fruit? Technologie- en AI-experts Remy Gieling en Job van den Berg helpen vanaf vandaag onder het label ai.nl bedrijven de mogelijkheden te omarmen: praktisch en resultaatgericht.

Sinds ChatGPT de wereld heeft bestormd, is er een ongekende interesse in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie. Geen wonder, want bedrijven en professionals die zich hierin verdiepen kunnen razendsnel kosten besparen, meer omzet behalen en betere beslissingen nemen. 

Toch missen organisaties twee cruciale factoren voor succes: kennis en begeleiding. Medewerkers zitten te diep in de operatie om de mogelijkheden te zien. Daarom slaan Remy Gieling en Job van den Berg vanuit ai.nl de brug tussen ambitie en praktijk. Middels inspirerende workshops, praktische trainingen en verdiepende adviestrajecten laten ze data en AI voor jou werken.

Remy Gieling, gerenommeerd technologie-expert en spreker, heeft jarenlange ervaring met het inspireren van ondernemers, leiders en professionals over de mogelijkheden van AI. Job van den Berg, data- en technologie-expert, staat bekend om zijn diepgaande kennis op het gebied van data en AI. Door zijn jarenlange ervaring als data-chef bij diverse multinationals, herkent hij haarfijn kansen en vertaalt ze naar praktische oplossingen. 

"Met de herlancering van ai.nl slaan we een nieuwe bladzijde open. AI is here to stay en het is cruciaal voor onze economie dat bedrijven vandaag de mogelijkheden gaan omarmen", zegt Remy Gieling. "Met de toevoeging van Job van den Berg als partner kunnen we bedrijven écht helpen deze transitie te maken. Onze insteek is pragmatisch en sterk resultaatgericht en onze focus ligt op het enthousiasmeren van alle medewerkers zodat iedereen de kansen van data en AI gaat inzien"

Job van den Berg vult aan: "We delen onze passie en enthousiasme voor data en AI en vullen elkaar perfect aan. Ik kijk er enorm naar uit om samen met Remy ai.nl naar de volgende fase te brengen en bedrijven te ondersteunen bij het benutten van de enorme mogelijkheden die data en AI bieden.” 

“Ook gaan we samenwerken met toonaangevende data- en AI-specialisten van Nederland om projecten tot een succes te brengen. We geloven dat onze combinatie van ervaring, expertise en passie een positieve impact zal hebben op de Nederlandse AI- en data-gemeenschap."

Naast workshops, trainingen en adviestrajecten, organiseert ai.nl samen met Endeit Capital en Shift Happens inspiratiereizen naar innovatiehubs voor ondernemers en investeerders om de ontwikkelingen rondom AI uit eigen hand te ervaren. Op 24 september zal de volgende editie plaatsvinden in Silicon Valley en Los Angeles. 

Om professionals op weg te helpen in de wereld van data en AI, zal op 1 juni vanuit ai.nl het boek ‘AI in 60 minuten’ verschijnen, uitgegeven door Uitgeverij Haystack. Het voorwoord van dit te verschijnen boek is door niemand minder dan investeerder en Quote-columnist Eva de Mol geschreven. Ook zij onderschrijft de urgentie om vandaag al als bedrijf de kansen van data en AI te omarmen.

Head of Partnerships, Patrick Bröcker, zal de oorspronkelijke missie van ai.nl voortzetten en AI-bedrijven helpen in het ondersteunen van hun commerciële doelstellingen. Zijn expertise en ervaring in media en marketing heeft al talloze organisaties geholpen bij het behalen van hun doelstellingen en is een onmisbare schakel gebleken in het AI-ecosysteem. 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie