Tonsser en ESPN lanceren app in Nederland

Tonsser en ESPN lanceren app in Nederland

Redactie Baaz

Tonsser en Eredivisie Media Marketing (EMM) kondigen vandaag een 5-jarige samenwerking aan tussen de toonaangevende jeugdvoetbal-app en de joint venture van The Walt Disney Company, Eredivisie CV en KNVB. De strategische en innovatieve samenwerking heeft als doel om in Nederland een nieuwe community op te bouwen voor de volgende generatie jeugdspelers op alle niveaus.

Tonsser en Voetbal.nl: Een krachtige verbinding voor voetbaltalent en competitiegegevens

Met meer dan 1,7 miljoen jonge voetballers op de app is Tonsser een populair platform en vooral succesvol in landen als Frankrijk, Zwitserland en Engeland. Met de app kunnen spelers hun prestaties en video's vastleggen, contact onderhouden met teamgenoten, zich voorbereiden op tegenstanders, strijden om prijzen en posities op ranglijsten én toegang krijgen tot kansen bij clubs en jeugdopleidingen. De Tonsser app in Nederland staat in verbinding met de Voetbal.nl app met de meest nauwkeurige competitiegegevens van het amateurvoetbal voor spelers, coaches, clubs en scouts.

Motivatie voor alle jeugdspelers, op ieder niveau

De samenwerking tussen Tonsser en EMM draait om een langetermijnvisie om alle jeugdspelers op ieder niveau uit te blijven dagen en te motiveren. Ondersteund door ESPN (onderdeel van EMM) heeft de Tonsser app als doel om het voor zoveel mogelijk spelers aantrekkelijk te maken om te beginnen met voetballen, en dit ook zo lang mogelijk vol te houden, door kansen te bieden, trainingen te verbeteren en inspirerende verhalen en prestaties een podium te geven.

Tonsser United: voor de ambitieuze jeugdspelers

Jeugdspelers die hogerop willen kunnen door hun prestaties op de app geselecteerd worden voor verschillende mogelijkheden, waaronder een selectie voor Tonsser United. Dit is een nieuwe ‘club’ die Tonsser heeft opgericht om kansen te bieden aan ambitieuze amateurs door testwedstrijden en evenementen te organiseren. Meer dan 2000 jeugdspelers zijn al uitgekomen voor Tonsser United en hebben wedstrijden gespeeld tegen gevestigde clubs als Paris St Germain, Fulham en Olympique Lyon. Tot 25% van de deelnemende spelers per evenement zijn vervolgens uitgenodigd voor stages bij jeugdopleidingen of hebben daarna een contract verdiend. Een van die spelers is bijvoorbeeld Merlin Röhl die een evenement bij FC Ingolstadt 04 bijwoonde, voor de club tekende en dit jaar debuteerde voor SC Freiburg in de Bundesliga.

Marco de Ruiter, namens de directie van Eredivisie Media Marketing CV: "Met de lancering van Tonsser in Nederland introduceren we een uniek platform voor een nieuwe generatie spelers en supporters. Dromen en ambities zijn waar het allemaal begint en Tonsser kan een bijdrage leveren om het talent van elke speler verder aan te moedigen en te ontwikkelen. Met ESPN kunnen we unieke content creëren en het jeugdvoetbal een nieuwe mogelijkheid bieden om hun prestaties te laten zien aan een groot publiek. En daarmee meerwaarde creëren voor het georganiseerde Nederlandse jeugdvoetbal als geheel."

Peter Holm, medeoprichter en co-CEO  van Tonsser:
"We zijn verheugd om onze krachten te bundelen met EMM en bij te dragen aan het creëren van nog betere omstandigheden voor jonge voetballers in Nederland. Door gebruik te maken van de mogelijkheden van ons platform en samen te werken met EMM en haar partners kunnen we nieuwe wegen ontsluiten voor aspirant-spelers en het bestaande, al geweldige Nederlands ecosysteem van het jeugdvoetbal naar nieuwe hoogten stuwen. Ik wil het vooruitstrevende team van EMM bedanken voor het geloof in Tonsser en voor het initiatief om innovatie in het jeugdvoetbal te stimuleren."

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie