Ondernemersfestival Trendship groots in omvang en inhoud

Ondernemersfestival Trendship groots in omvang en inhoud

Redactie Baaz

De terugkeer van Trendship op donderdag 30 mei 2024 is groots in omvang en inhoud. Het ondernemersfestival biedt ruimte aan 1.000 ondernemers en professionals. Zij beleven een programma dat bestaat uit 50 sprekers, 20 onderdelen, 5 themalocaties, ontmoetingsplekken en een verrassende Playground. Trendship is daarmee de ultieme voedingsbodem voor verdere noordelijke groei. Het agendeert grote thema’s en trends op het gebied van onder meer energie, innovatie, vitaliteit, human capital en ondernemerschap. Inspiratie, ontmoeting en (inter)actie gaan hand in hand tijdens het grootste ondernemersfestival van Noord-Nederland.

Sprekers

“Als je een ander perspectief eenmaal hebt gezien, kan je het niet meer niet-zien”. Marco te Brömmelstroet, hoogleraar Urban Mobility Futures, is één van de sprekers en onderstreept het karakter van Trendship 2024. Het festival wil vernieuwen, prikkelen en samen met ondernemers en professionals bouwen aan een sterker Noord-Nederland.

Marco te Brömmelstroet laat zich in het programma onder meer vergezellen door Bas van Abel en Chris Heemskerk. Chris Heemskerk deelt Sillicon Valley’s innovatiegeheimen. Hij vertelt hoe je binnen je bedrijf en je regio een cultuur kunt creëren waarin iedereen wil innoveren. Bas van Abel van Fairphone, dat op een eerlijke manier smartphones maakt, gelooft dat ondernemers een essentiële rol spelen in de transitie die nodig is om te komen tot een duurzamer economisch systeem. Hij bewijst als impactondernemer dat door groots te innoveren, te ontwerpen en te ondernemen je van binnenuit het systeem kan veranderen. Het Trendship-programma wordt gepresenteerd door NPO/3FM-presentatrice Eva Cleven.

Themaprogramma

Het hart van Trendship wordt gevormd door 15 themasessies. Thema’s als ‘future of food’, de relatie tussen gedrag en mobiliteit, de toekomst van gezond werkgeverschap en echte ondernemersverhalen in transitie staan centraal. Uit het themaprogramma kiezen bezoekers zelf de onderwerpen waar ze mee aan de slag willen en waar ze hun visie kunnen delen. Hoe een dag Trendship er op 30 mei uitziet, bepalen bezoekers daarmee zelf. Het themaprogramma is ontworpen met zo’n 25 partners uit het noordelijke bedrijfsleven.

Initiatief van stichting Trendship

Trendship is in 2014 gestart als relatie-evenement van internetbureau TRES, kwam toen in handen van Mediahuis Noord en gaat tien jaar later verder als onderdeel van stichting Trendship. De stichting komt voort uit de maatschappelijke en economische ambitie van Innpact.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie