Ruby versterkt digitalisering en creativiteit met marketingherstructurering
Ruby Hotels kondigt een ingrijpende herstructurering van haar marketingafdeling aan. Met als doel de digitale aanwezigheid verder uit te breiden, de merkpositionering te versterken en innovatie effectiever te stimuleren, heeft het bedrijf een nieuwe eCommerce-divisie opgericht. Samen met het bestaande marketingteam zullen deze twee afdelingen gezamenlijk opereren om een holistische merkervaring te creëren, zowel online als offline.
Onder leiding van CEO en oprichter Michael Struck staat Ruby bekend om haar innovatieve kracht, wat ook tot uiting komt in de herstructurering. "De herstructurering van onze marketingafdeling markeert een mijlpaal in onze strategische ontwikkeling. Door specifiek te kiezen voor een opdeling in eCommerce en marketing, richten we ons niet alleen duidelijk op de kansen van een digitale en AI-gedreven toekomst, maar versterken we ook significant onze innovatieve kracht," zegt Daniella Boeken, Vice President Commercial bij Ruby.
De nieuw gecreëerde positie van Director of eCommerce is gericht op het uitbreiden van de digitale aanwezigheid van Ruby Hotels. Dennis Forte heeft deze cruciale rol sinds 1 mei op zich genomen en rapporteert rechtstreeks aan Daniella Boeken. Forte, een expert in de D2C-sector, was eerder verantwoordelijk voor eCommerce bij de Jochen Schweizer mydays Group en bekleedde verschillende posities in digital marketing en eCommerce bij RTL2 en de Oberalp Group. Zijn belangrijkste focusgebieden bij Ruby omvatten customerrelationship management, loyaliteit, personalisatie en performance marketing. Het overkoepelende doel is om het aantal directe boekingen via de website van Ruby Hotels te verhogen.
Tina Heyl is sinds 1 juli aangesteld als Director of Marketing bij Ruby. Zij brengt indrukwekkende expertise mee op het gebied van merkmanagement en contentcreatie. Voor haar rol bij Ruby was zij Head of Marketing bij ROECKL Handschuhe & Accessoires, waar zij als bestuurslid verantwoordelijk was voor strategisch merkmanagement en de ontwikkeling van campagnes en content. Daarvoor bekleedde zij succesvolle C-level posities bij APRICOT GmbH en SOUL ZEN, waar zij haar ervaring in branding, content, public relations en social media toepaste. Deze rollen werden voorafgegaan door verdere leidinggevende posities bij bekende bedrijven in de Duitse mode-industrie. In haar nieuwe rol zal Heyl haar uitgebreide ervaring inzetten om strategisch merkmanagement, campagne- en contentontwikkeling, social media marketing en public relations te stimuleren.
Samen met Daniella Boeken als Vice President Commercial, zullen Dennis Forte en Tina Heyl, samen met hun teams, de digitale aanwezigheid en marketingstrategie van Ruby verder uitbreiden. Hiermee onderstrepen zij het engagement van het Ruby-merk voor een toekomstgerichte aanpak en innovatieve positie in de hospitality-industrie.