Nieuw Dumpling concept herdefinieert fastfood
Ontdek ’s werelds favoriete recepten in de smaakbommetjes van HANGRY HATS

Nieuw Dumpling concept herdefinieert fastfood

Redactie Baaz

Ontdek de nieuwe manier van ‘nutrious fastfood’ bij HANGRY HATS; Een snelle maaltijd, zonder schuldgevoel. Het innovatieve foodconcept brengt vanaf 10 oktober een geheel nieuwe inslag op steamy dumplings naar Nederland: Met 15 unieke vullingen, 12 hartige en 3 zoete, eet je bij HANGRY HATS gevarieerde menus waarbij elke Hat – vernoemd naar de hoedvormige dumplings - een andere smaaksensatie biedt van ’s werelds favoriete recepten. De eerste urban deli’s openen in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht en Alexandrium Shopping Center in Rotterdam.

Oprichters Christoph Welsbach en Angelika Widrich maakten in 2023 een geweldige indruk met een deelname aan de Rollende Keukens en een succesvolle pop-up in De Pijp, Amsterdam. Dankzij de enthousiaste reacties hebben ze hun recepten verder verfijnd, hun team uitgebreid en zijn ze nu helemaal klaar om Nederland kennis te laten maken met hun nieuwe ‘Dumpling Deli’s.

Een Oostenrijkse klassieker ontmoet wereldse smaken

Met de handgemaakte dumplings uit Carinthië, Zuid-Oostenrijk, combineert HANGRY HATS een traditioneel recept met populaire wereldse smaken. Van een Italiaanse Lasagne tot een Franse Ratatouille, Truffel-Parmezaan of Spinazie-Feta in het hartige assortiment, tot een Apple Pie, Blueberry Cheesecake en Honey Walnut in de zoete recepten. HANGRY HATS biedt daarmee een afwisseling van smaken binnen één maaltijd, én de mogelijkheid om eindeloos te combineren. Met 100% natuurlijke ingrediënten en een serveerbelofte van een minuut zijn deze Hats daarom eindelijk een gezonder, gevarieerder en smaakvoller alternatief voor standaard fastfood.

Van 'Sound of Noodles' naar 'Cheese Hats'

Oprichter Christoph vertelt: “Op de eerste dag van de Rollende Keukens hadden we onze foodtruck ‘Sound of noodles’ genoemd. Dit was top-of-mind omdat mijn dochter net in de musical Sound of Music had gespeeld. We kwamen er al snel achter dat mensen niet goed begrepen wat we verkochten. Daarom zijn we diezelfde avond naar een bouwmarkt gereden om een bord en verf te halen, en hebben de rest van het foodtruckfestival onze dumplings verkocht onder de titel ‘Cheese Hats’. Kaas, dat blijkt dus te werken, want we verkochten vervolgens vierduizend ‘Hats’ in de resterende 3 dagen. Met het idee het merk wat meer klasse te geven hebben we de pop-up stores onder de naam ‘Edelbites’ gevoerd. Dit liep goed, maar wekte voor ons gevoel teveel de indruk dat het een ‘bite’ en dus snack betrof, terwijl je aan 4 of 5 van onze dumplings genoeg hebt voor een goeie lunch of diner.”

Precies zoals fastfood en dan volledig anders

Vanaf maart kwam Benjamin van der Kloet (CCO van HANGRY HATS en onder andere ex Head of Marketing innocent drinks) aan boord. Samen kozen ze weer terug te gaan naar ‘Hats’, omdat de term ‘dumplings’ teveel geassocieerd wordt met specifiek Aziatische dumplings. Benjamin, CCO van HANGRY HATS, vertelt: “Het is onze missie om mensen die een snelle maaltijd nodig hebben, van goed eten voorzien: lekker, gevarieerd, voedzaam en betaalbaar. HANGRY HATS is daardoor meer dan een fastfoodoptie; het is een nieuwe manier om sneller, gevarieerder en gezonder te eten dan de gebruikelijke keuzes voor een snelle hap. Daarom wilde we een merk bouwen voor mensen die vaak noodgedwongen voor een snelle maaltijd moeten kiezen, en iets zoeken dat meer ‘guilt-free’ is dan de gebruikelijke keuzes. Ons merk is Urban, Crisp en Diverse. En dat zie je terug in alles wat we doen. Met bepaalde elementen die precies lijken op fastfood, en dan volledig anders.”

Een gat in de markt

Dat HANGRY HATS met hun concept een gat in de markt heeft gevonden wordt vaak bevestigd geeft Christoph aan. “We horen van zowel investeerders, potentiële klanten als adviseurs consequent dat er in de markt – in Nederland, maar ook ver hierbuiten - een grote behoefte is aan warme, kwalitatieve maaltijden die met weinig complexiteit bereid kunnen worden en daardoor snel en met betaalbare prijzen geserveerd kunnen worden. Over het algemeen is het warme QSR (Quick Service Restaurant) aanbod al jaren hetzelfde; frituur, hamburgers, kebab en döner. Vaak lekker, maar meestal niet bepaald gezond, noch van hoge kwaliteit. Omdat veel mensen, zeker in steden, vaak noodgedwongen snel moeten eten, vullen we precies de behoefte in van mensen die op zoek zijn naar iets kwalitatievers in zo’n geval.”

Twee nieuwe deli’s

Ontdek het Grab&Go-concept van HANGRY HATS, waar je kleurrijke ‘steamy dumplings met big flavours’ in een mum van tijd kunt verkrijgen. De nieuwe deli’s openen op 10 oktober in winkelcentrum Hoog Catharijne en 11 oktober in Alexandrium Shopping Center. Bezoek de urban deli’s tijdens de openingsmaanden en profiteer van mooie kortingen. Rush in, leave happy.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie