Kledingmerk Hul le Kes is crowdfunding gestart om wereldwijd hun duurzame en sociale geluid te laten horen
Duurzaam en sociaal kledingmerk Hul le kes strijdt dagelijks tegen overconsumptie en biedt een sociale werkplaats voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Om het duurzame en inclusieve geluid verder over de wereld te verspreiden, zijn Sebastiaan Kramer en Sjaak Hullekes een crowdfunding gestart. Het minimale doelbedrag dat de twee oprichters nodig hebben is 50.000 euro. Inmiddels is al 80% van dit bedrag opgehaald door klanten, fans en supporters van de missie.
Circulair en inclusief
Vijf jaar geleden begonnen Kramer en Hullekes hun kledingmerk met als doel om gevestigde normen te doorbreken en een duurzaam alternatief te bieden voor kleding. Kramer; “Hoewel er in de kledingindustrie producten worden gemaakt vóór mensen, wordt er geen rekening gehouden mèt mensen”. Dit is de reden dat er naast een focus op volledig circulair produceren ook een sociale werkplaats is voor mensen die door een burn-out, psychose of depressie een afstand tot de arbeidsmarkt hebben.
Afgelopen 5 jaar is er een stevige basis gelegd voor verdere groei en werd Hul le Kes al uitgeroepen door Cosh!, een modeplatform dat publiceert over duurzame kleding en lokale fashionondernemers, als een van de 10 meest duurzame kledingmerken ter wereld.
Durf te vragen
Om de beoogde groei te realiseren is wel financiering nodig. Dit halen Kramer en Hullekes momenteel op via een crowdfunding op het platform CrowdAboutNow. Door aan hun netwerk, klanten en supporters van hun missie te vragen mee te investeren, is kleding van Hul le Kes straks op nog meer plekken op de wereld te koop. Vanuit de achterban wordt positief gereageerd op de crowdfunding. Er is inmiddels 40.166 euro opgehaald en met investeerdersreacties als “Mooi en waardevol project, succes!” zijn Kramer en Hullekes ervan overtuigd dat het doelbedrag van 50.000 euro gehaald gaat worden.