Sendcloud neemt Lox over om bezorgproblemen moeiteloos op te lossen
Sendcloud, het complete verzendplatform voor e-commerce, heeft vandaag de overname van Lox aangekondigd. Lox is gespecialiseerd in het managen van bezorgproblemen, zoals verloren of beschadigde pakketten. Deze strategische overname versterkt Sendcloud’s missie om verzending wereldwijd op te lossen door één van de grootste uitdagingen van webwinkels aan te pakken: de complexiteit en kosten die gepaard gaan met bezorgproblemen.
Alleen al in de EU worden jaarlijks zo’n 19 miljard pakketten verzonden. Bezorgproblemen, zoals verloren, vertraagde of beschadigde pakketten, kosten webwinkels daarbij veel tijd en middelen. Het verwerken van een claim duurt gemiddeld 25 minuten, terwijl onopgeloste issues webwinkels zo’n 5 tot 10 procent van hun totale verzendkosten kunnen kosten.
Lox heeft dit proces vereenvoudigd door het beheer van bezorgproblemen bij meerdere vervoerders op één plek te centraliseren. De oplossing, die al gebruikt wordt door grote merken als Vestiaire Collective, Fairphone en het Franse Dafy Moto, detecteert en lost bezorgproblemen automatisch op. Daardoor wordt de verwerkingstijd van claims teruggedrongen met 80% en kunnen webwinkels niet alleen tijd en kosten besparen, maar ook hun klanttevredenheid verhogen.
“Verzending blijft één van de meest complexe en kostbare aspecten van e-commerce, vooral voor kleinere bedrijven die concurreren met giganten als Amazon en Zalando,” zegt Rob van den Heuvel, CEO en co-founder van Sendcloud. “Met Lox kunnen we bezorgproblemen sneller en efficiënter aanpakken, waardoor webwinkels hun kosten kunnen verlagen en we de bezorgervaring voor bedrijven én consumenten kunnen verbeteren.”
Sinds de oprichting in 2020 zet Lox zich in voor een gelijk speelveld in e-commerce door een efficiënte oplossing aan te bieden voor het beheer van bezorgproblemen. “Aansluiten bij Sendcloud is een logische stap in onze gezamenlijke missie om verzending wereldwijd te verbeteren,” zegt Dylan Hirsch, co-founder van Lox. “Door onze expertise te combineren met het platform van Sendcloud, kunnen we onze impact vergroten en webwinkels wereldwijd helpen om bezorgproblemen snel en eenvoudig op te lossen.”
Over Sendcloud
Sendcloud is het complete verzendplatform voor e-commerce - waarmee retailers, marketplaces en fulfillmentbedrijven hun activiteiten kunnen schalen en een geweldige verzendervaring kunnen leveren.
De consument van vandaag wil zelf bepalen waar, wanneer en hoe hij een bestelling ontvangt. Aan hun behoeftes voldoen en toch winst te maken wordt door Sendcloud opgelost door het hele verzendproces te centraliseren en te automatiseren. Van het afdrukken van labels tot branded tracking en het retourbeheer - met Sendcloud ben je eigenaar van je verzendproces, van checkout tot retour.
Gesteund door Softbank en vertrouwd door 25.000 bedrijven in Europa, is Sendcloud op een missie om verzendproblemen wereldwijd op te lossen
Over Lox
Lox (een Sendcloud product) biedt een oplossing voor het efficiënt beheren van bezorgproblemen bij meerdere vervoerders op één plek. De oplossing biedt volledige zichtbaarheid over bezorgproblemen, geautomatiseerde workflows voor het afhandelen van claims en gedetailleerde analyses om vervoerders verantwoordelijk te houden. Door handmatige processen te verminderen en snel tot oplossingen te komen, helpt Lox bedrijven om kosten te besparen en de klantervaring te verbeteren.