Offline vs. online marketing
Redenen voor offline marketing
Bij online marketing spreek je op een gemakkelijke manier een hele groep mensen aan. Je plaatst een tweet en alle volgers zullen dit lezen. Je voelt je dan niet bepaald speciaal, want die tweet is niet alleen voor jou geschreven. Bij offline marketing neemt iemand de moeite om echt met je te praten, en alleen met jou. Een bedrijf neemt de tijd voor je en dat wordt gewaardeerd.
Dan kun je als bedrijf nog goed gebruikmaken van het feit dat we online lang niet zoveel kunnen beleven als offline. Stel je voor dat je een restaurant wilt promoten. Je kunt dan laten zien wat dat restaurant allemaal in huis heeft door voor de mensen hapjes klaar te maken. In plaats van de hapjes te zien op een foto, kunnen mensen deze nu voelen, ruiken en natuurlijk ook proeven. Dat is toch veel betere promotie dan wanneer je slechts een fotootje online plaatst.
Een goede manier om jezelf bekender te maken zonder hiervoor online te gaan, is gebruik te maken van flyers, posters, brochures en ga zo maar door. Dit is alsnog persoonlijker dan online marketing, terwijl je maar eenmalig jouw flyer, poster of brochure hoeft te ontwerpen. Flyers drukken kan bovendien gewoon worden gedaan zonder dat jij hiervoor moeite hoeft te doen. Het enige dat je nog te doen staat, is het uitdelen van de flyers. Deze kun je natuurlijk ook neerleggen bij winkels of er simpelweg een dagje voor uittrekken om ze uit te delen. Tijdens het uitdelen kun je nog het een en ander toelichten en hebben mensen al sneller een klik met een bedrijf dan dat ze online iets zouden zien. Een absolute aanrader dus.