Drie foute aannames van starters
De no-go stellingnames van ondernemers

Drie foute aannames van starters

Redactie Baaz
Soms mag fouten maken. Niets mis mee. Wel zijn er foutieve aannames die je als startende ondernemer zeker moet vermijden.

Deze aannames staan op de zwarte lijst

Niemand verwacht dat jij nooit en te nimmer fouten of foutjes maakt als ondernemer, zeker als je pas net bent begonnen. Toch zijn grote en kleine rampen te voorkomen wanneer je enkele misplaatste aannames overboord gooit. Probeer de onderstaande drie stellingnames in ieder geval te vermijden als de pest! 

'Ik weet allang wat mijn klant wil'

Kom op, de wens van de klant is zo veranderlijk als het weer – en gelijk heeft hij. Denk niet dat men sinds jaren zit te wachten op jouw product of dienst. Luister eerst goed naar wat men wil en blijf ook de komende jaren steedsup-to-date over de wie, het waarom en vooral: het wat. 

'Ik heb geen echte concurrenten'

Kom van die berg af: jouw product of dienst is echt niet zo uniek. Er zijn zeker ondernemingen die een gelijkwaardige variant aanbieden. En weet je, misschien is die variant zelfs beter en voordeliger dan de jouwe. Geen ramp, het noodzaakt je om constant scherp te blijven en jouw product of dienst steeds weer te perfectioneren. 

'Vrienden en familie helpen mij'

Gefeliciteerd met zulke fijne vrienden en familie. Maar denk je nu echt dat deze mensen je steeds weer bij kunnen of willen staan wanneer de nood aan de man is? Waarschijnlijk heeft deze groep zelf ook een baan, bedrijf, huishouden en een budget. Hulp, advies en steun kan (en moet!) ook van andere partijen komen.
 
Niet genoeg aan deze aannames? Nog zekerder van je zaak? We hebben nog eens vijf valkuilen voor je verzameld. 
 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie