Seo trends en ontwikkelingen: musts om het jaar goed te beginnen
Seo voor ondernemers, waar moet ik beginnen?
Er zijn diverse manieren en trucs om pagina’s een hogere positie te geven. Voor ondernemers is het echter belangrijk om je te richten op succes op lange termijn. Bovendien is het is lastig om de zoekresultaten op zeer korte termijn te beïnvloeden. Garanties als ‘binnen 30 dagen een nummer 1 positie’ zijn dan ook een farce.
Toch zijn er voor ondernemers op het gebied van Seo ook een aantal zekerheden. De onderstaande tips zijn handelingen waar iedere ondernemer profijt van zal hebben en die bovendien niet al te veel moeite kosten.
Deze tips hebben betrekking op de werking van seo en de algoritmes van zoekmachines op het moment. Naarmate deze zich ontwikkelen, zal de aanpak van seo voor ondernemers ook evolueren.
Absolute musts in 2016
Mobielvriendelijke website
Tegenwoordig maken meer mensen gebruik van mobiel internet dan vanaf hun desktop. Het aanbieden van een mobielvriendelijke website is echter niet alleen interessant vanuit het oogpunt van gebruikersvriendelijkheid, maar ook vanuit een seo perspectief. Websites die niet mobielvriendelijk zijn, zullen namelijk minder snel naar voren komen bij zoekopdrachten vanaf een mobiele telefoon of tablet. Het is zonde om meer dan vijftig procent van de potentiële bezoekers bij voorbaat mis te lopen.
Vul je bedrijfsinformatie in bij Google My Business
Google verzamelt informatie over bedrijven en verzamelt deze in de Google My Business app. Dit klinkt goed, ware het niet zo dat Google in veel gevallen informatie niet op eigen houtje kan vinden of de verkeerde informatie (zoals een oud adres) klakkeloos overneemt. Voorkom inconsistenties en vul jouw bedrijfsinformatie zelf in bij Google My Business.
Zorg voor zoveel mogelijk (goede) recensies
Mensen zijn sociale wezens en nemen de mening van een ander dan ook zeker in beschouwing. Het is daarom belangrijk om zo snel mogelijk minimaal vijf waarderingen via Google My Business te ontvangen. Op dat moment zal jouw site namelijk in de lijst met zoekresultaten voorzien zijn van een waardering van 0 tot 5 sterren.
Het staat buiten kijf dat je het liefst zo goed mogelijke recensies binnen krijgt. Stuur tevreden klanten dan ook aan op het achterlaten van een recensie. Een slechte recensie hoeft overigens geen obstakel te vormen. Het is een uitgelezen kans om als bedrijf te reageren en zo te laten zien dat je bereid bent om naar klanten te luisteren en oplossingen aan te bieden.