Horecabond klaagt over beoordelingswebsite Iens.nl
Horecabond klaagt over beoordelingswebsite Iens.nl

Horecabond klaagt over beoordelingswebsite Iens.nl

Redactie Baaz
De brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland heeft openlijk kritiek geuit over de beoordelingswebsite Iens.nl

De formule van iens.nl is simpel: je bezoekt een restaurant, vormt daarover een mening en schrijft vervolgens een recensie op de website. Op jaarbasis verschijnen er zo'n 200.000 recensies op de website. Een populaire pagina dus, ware het niet dat deze nu in een kwaad daglicht wordt gesteld.

De brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland is namelijk van mening dat de beoordelingswebsite meer zou moeten doen aan kwaliteitsbewaking. De organisatie heeft veel klachten specifiek over Iens ontvangen en gaat nu met de website om de tafel te zitten om dit probleem bespreekbaar te maken.

De bond stelt dat er regelmatig 'neprecensies' op Iens verschenen; ondernemers zouden bewust slechte reviews over concurrenten schrijven. Een flinke uitspraak, het is namelijk moeilijk te achterhalen of dit daadwerkelijk het geval is. Wel is het zo dat Iens.nl kritisch is op de recensies die binnenkomen en ook zorgvuldig omgaat met klachten. Zo geeft de website restaurateurs de mogelijkheid om een klacht in te dienen wanneer zij het niet eens zijn met een bepaalde recensie. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie