Baaz 01.2011 - Marketing op de automatische piloot

Redactie Baaz
Wij luiden het nieuwe jaar in met een gloednieuwe Baaz. Deze keer veel aandacht voor Tech, Marketingstrategieën en de echte Baaziquette.

We willen het allemaal: snel groot en succesvol worden. Maar wat is de formule en hoe hebben de grote jongens het bereikt? Eén ding is zeker, succesvol groeien is geen kwestie van geluk, maar van pragmatisch handelen. Baaz geeft je dit nummer groeistrategieën ter inspiratie zodat jij de komende tien jaar als ondernemer uit de voeten kunt.

Marketing

Groeistrategieën kunnen je misschien helpen, marketing doet ook het nodige. Het is alleen niet altijd even makkelijk om de goede kanalen te kiezen. Het Nederlandse bedrijf Advertisement schiet je te hulp met O2mc: een platform dat is ontwikkeld om alle onlinemarketingsystemen te stroomlijnen. Directeur Bob Nieme legt uit wat het volautomatische systeem voor jou kan betekenen.

4g-belofte

Veel aandacht dit nummer voor tech. We nemen de glasvezel eens onder de loep en besteden aandacht aan de grote 4g-belofte. Want waarom hebben landen als Zweden, Noorwegen en Oekraine wel al toegang tot dit sneller mobiel internet en lopen wij in Nederland achter? En als we het eenmaal krijgen, wat levert het dan eigenlijk op?

Tech en visie

Verder bespreken we de Jabra Speak410 voor de vergaderfreaks onder ons die liever niet continu een telefoon tegen hun oor houden. We spreken dit nummer met de oprichters van de Nederlandse start-up Layar over hun bedrijf dat vanuit een nepwereld is opgebouwd. Ook komt Louis Rustenhoven van KPN aan het woord over zijn visie over Het Nieuwe Werken.

Baaziquette

Voor de zakelijke etiquette in het buitenland focussen we ons deze editie op Zwitserland. Want om succesvol zaken te doen in Genève, Bern of Basel moet je natuurlijk wel over de juiste attitude beschikken. Eén 'Zwitserlevengevoel' bestaat niet en daarom helpen wij je op weg met wat tips en trucs.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie