Lync is opvolger MS Communications Server
Met behulp van Lync kunnen mensen met een druk op de knop communiceren en samenwerken. MS zegt dat bedrijven met Lync veel geld besparen. Nederlandse early adopters Aloysius Stichting Onderwijs Jeugdzorg, Atos Origin, IHC Merwede, Mitsubishi Electric Europe, Neckermann en O’Neill.
René van Dormolen is productmanager Unified Communications bij Microsoft Nederland. 'Microsoft Lync maakt de telefooncentrale overbodig, doordat telefonie nu volledig kan worden geïntegreerd in de IT-omgeving en de gebruikers via één interface toegang krijgen tot alle communicatiekanalen. Dat betekent voor organisaties een besparing van 25 tot 50 procent.'
'Binnen het Microsoft-aanbod is Lync ook het nieuwste stuk technologische invulling van het Nieuwe Werken. Met de nieuwe versie kunnen medewerkers van organisaties niet alleen via alle kanalen communiceren, maar ook up-to-date blijven over wat anderen doen en slimmer, sneller en productiever samenwerken, ongeacht waar zij zich bevinden. En dat alles met vrijwel elk apparaat, als pc’s, voiptelefoons en smartphones, en met dezelfde gebruiksbeleving. Lync biedt ook mogelijkheden voor videovergaderen. Dat betekent flink besparen op reiskosten, waarmee Lync ook bijdraagt aan verantwoord ondernemen en duurzaamheid.'
Atos Origin
Atos Origin had voor zijn overstap naar Lync meerdere argumenten: minder reizen, minder kantooroppervlak door het adopteren van het zogenoemde 'nieuwe werken', maar ook effectievere communicatie en het sneller kunnen bereiken van mensen via het juiste communicatiemiddel.
Henk Behtlem, een van de leidende IT-managers bij Atos Origin: 'In de praktijk bleek al snel dat we met slechts enkele factoren al een solide business case konden maken. Een belangrijke factor hierin zijn de besparingen op communicatiekosten met onze off-shorebeheerorganisaties in landen als India en Polen. Door de inzet van Office Communications Server besparen we maar liefst 250.000 euro per jaar op deze buitenlandse telefoniekosten.'
De reden voor één wereldwijd Unified Communications platform voor alle 49.000 medewerkers van Atos Origin hebben we al op basis van het wegvallen van de inkoopkosten van onze externe vergaderoplossing. Dit platform is volledig voice enabeld en geïntegreerd met al onze lokale telefonie-oplossingen. Dit alleen levert ons dus al zoveel op dat de ROI (return on investment) rond de zes maanden ligt. Daar komen dan alle andere voordelen van een Unified Communications-infrastructuur op Microsoft-technologie nog bovenop.'
Info: www.microsoft.nl/lync