Ondernemer Thierry Schaap beklom Kilimanjaro voor oorlogskinderen
Het leven van een ondernemer is druk en vrije tijd is er zelden. Toch maakte Thierry Schaap, oprichter van de Binck Bank en Brand New Day, maar al te graag tijd vrij om deel te nemen aan de Kili-Challenge van War Child.
‘Haal het maximale uit jezelf als ondernemer’, zo vindt Thierry. Hij is van mening dat alle ondernemers mee moeten doen aan een initiatief als Kili-Challenge. De ondernemer beklom dit jaar de Kilimanjaro met War Child om geld in te zamelen voor de ondersteuning van oorlogskinderen. Dit deed hij samen met zijn vrouw. ‘Als Afrika liefhebber spreekt de top van de Kilimanjaro enorm tot de verbeelding. Samen met mijn vrouw wilde ik iets bijzonders doen. De beklimming beschouwde ik als een moment van zelfreflectie. Al jaren ben ik Business Friend van War Child. Ik vind het van levensbelang voor de oorlogskinderen dat een actie als de Kili-Challenge bestaat. Je maakt met je deelname echt een verschil’, legt hij uit.
Ambitieuze doelen
Het beklimmen van de Kilimanjaro is een ervaring die Thierry niet snel meer zal vergeten. Ziet hij ook overeenstemming tussen de beklimming en zijn werk als ondernemer? ‘Ja, in mijn onderneming stellen we ook ambitieuze doelen. We dagen elkaar continu uit om het maximale uit onszelf te halen. Dat gebeurt ook op die berg. Samen ga je het avontuur aan en help je elkaar. Dat is ook nodig, want je komt jezelf en anderen wel tegen. De Kili-Challenge is daarom ook een fantastische onderneming om met collega’s aan te grijpen. Als ondernemer moet je ook je comfortzone verlaten en risico’s nemen. Met een open mind je horizon verbreden. En, maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen.’ Daarnaast vertelt de ondernemer dat je door met een groep goed samen te leren werken je ook meteen meer over teamspirit leert. ‘Op die grote berg voel je de kracht van de altijd aanwezige groepsdynamiek. De teamspirit van de groep werd ongelofelijk hecht in zeer korte tijd. Prachtig. Je bent als team al sinds de voorbereidingen vanaf september onderweg naar grote hoogte. En je weet dat je veel oorlogskinderen steunt, met jouw fysieke inspanning.’
Deelnemen?
Wil jij ook graag ervaren hoe het is om de Kilimanjaro te beklimmen? Dat kan! Volgend jaar organiseert War Child weer de Kili-Challenge, daar kun jij als ondernemer aan deelnemen. Op maandag 31 augustus is een informatiebijeenkomst.
War Child
War Child zet zich in voor een beter leven van honderdduizenden oorlogskinderen. De organisatie helpt de kinderen met het verwerken van hun ingrijpende ervaringen, het weer contact durven maken met andere mensen en het opbouwen van zelfvertrouwen. War Child zorgt ervoor dat ze leren lezen, schrijven, rekenen of een vak leren. Daarnaast creëert de organisatie een veilige omgeving waar de kinderen weer tot zichzelf kunnen komen en een stabiele en vooral vreedzame toekomst kunnen opbouwen.