Onze boekentips voor jou
Ben jij op zoek naar leesvoer? Wil je geïnspireerd worden of ben je juist op zoek naar lesstof? Wij hebben een paar mooie inspirerende en informerende boeken voor je op een rij gezet.
Word eens volwassen
Auteur: Christiaan Slierendrecht | Pagina’s: 272 | Prijs: € 21,95 | Uitgeverij: S2 uitgevers
De afgelopen jaren draait alles om de digitale wereld, ook voor ondernemers. Het is voor ondernemers nog nooit zo van belang geweest om digitaal volwassen te worden. Het zit nu eenmaal zo: je leert hoe het digitale spel gespeeld moet worden en je bent binnen óf het is game over. Maar hoe weet je of je de juiste keuzes maakt? In het boek ‘Word eens volwassen’ legt Christiaan Slierendrecht uit hoe jij een professionele speler wordt in het spelen van dit digitale spel. Ontdek hoe je in dezelfde tijd 300 procent meer omzet kan maken, hoe je een reis in de tijd maakt om zo een beter resultaat te creëren en waarom pokerspelers de betere beslissingen maken in tegenstelling tot schaakspelers.
Ondernemen is puur geluk
Auteur: Ben Admiraal | Pagina’s: 156 | Prijs: € 22,50 | Uitgeverij: Expertboek Ben Admiraal
Ben jij een ondernemer die steeds harder moet werken aan je team en onderneming zodat het de juiste richting blijft opgaan. Ervaar je vaker stress, mis je vooruitgang, creativiteit en het gevoel van vrijheid terwijl je eerst met passie en plezier begon? Dan is het boek ‘Ondernemen is puur geluk’ iets voor jou! Ben Admiraal laat ondernemers zien hoe ze hun passie terug kunnen krijgen in het vakgebied. Met voetbal als metafoor leert Ben hoe je speels, relaxed en scherp op je doel af kunt gaan. Blijf doorspelen, ga ontdekken, sta soms even stil en geniet vooral van het avontuur: zo wordt ondernemen puur geluk.
Sales vanuit je Hart
Auteur: Richard van Kray | Pagina’s: 192 | Prijs: € 20,- | Uitgeverij: Business Contact
Het is uiteraard belangrijk dat je klanten geeft wat ze willen en ze het gevoel krijgen dat het om hun draait. Maar vaak raak je daardoor contact met je ambities kwijt. De belangstelling van de klant kan vaak in strijd liggen met de doelen die je wilt behalen. Maar wat kies je dan? Richard van Kay laat zien dat het mogelijk is het een te doen zonder dat je het ander achterlaat. Het is tijd voor een nieuwe norm - tijd voor ‘Sales vanuit je Hart’! Dit boek doelt op het verbeteren van de relatie tussen jou en de klant met ruimte voor ieders ambitie. Zonder jezelf te vergeten geeft Richard van Kray je het kader en de tools om echt van betekenis te zijn voor je klant.
Wie bang is krijgt ook klappen
Auteur: Maurice de Hond | Pagina’s: 286 | Prijs: € 25,- | Uitgeverij: Stichting Oordeel Zelf
In de autobiografie ‘Wie bang is krijgt ook klappen’ rekent de bekende opiniepeiler af met het verleden. De rode kaart die hij Van Dissel heeft gegeven, wordt hem niet in dank afgenomen. Daarnaast schetst Maurice het aangrijpende verhaal over het verlies van zijn eerste vrouw Jasmin op 30 jarige leeftijd en zijn zoon Marc in 2020. Door de plezierige schrijfstijl word je meegezogen in het turbulente leven van de politieke kenner, zijn goede banden met Hans Wiegel en Lodewijk Asscher, de opkomst en ondergang van zijn bedrijf Newconomy, zijn precieze voorspellingen over de opkomst van internet in 1995 en andere hoogte- en dieptepunten.