Openbank verdubbelt klantenwerving tijdens de pandemie en bereikt aantal van 1,5 miljoen klanten
De sterke prestaties van Openbank hebben haar in staat gesteld te blijven groeien op haar markten (Spanje, Portugal, Duitsland en Nederland).
De groei van het klantenbestand ging gepaard met een stijging van meer dan 15% van het gemiddelde rekening- en depositosaldo, dat nu op het hoogste niveau van de afgelopen vijf jaar staat. Bovendien lagen de uitgaven met betaalpas 18% hoger op jaarbasis, met een bijzonder sterke stijging van 78% voor mobiele betalingen
Ondertussen blijven klanten gebruik maken van de Robo-Advisor-service om hun geld voor hen te laten werken. Dit unieke geautomatiseerde beleggingsplatform boekte in 2020 een groei van 112% in beheerd vermogen. Daarbij sloten alle beleggingsstrategieën, van de meest conservatieve tot de meest dynamische, het jaar af met positieve rendementen.
App blijft belangrijkste manier van interactie met de bank
In lijn met recente trends is de mobiele app nog steeds de favoriete manier van klanten om met de bank in contact te komen en is het de belangrijkste interactiemethode voor 64% van de gebruikers. Het aantal maandelijkse interacties is met 30% gestegen, met een aanzienlijke stijging van de gemiddelde tijd die op de app wordt doorgebracht. Dit onderstreept het belang van het bieden van de beste gebruikerservaring via een omnichannel model.
In het afgelopen jaar heeft Openbank haar plek als meest aanbevolen bank van Spanje door haar klanten verstevigd dankzij het gemak, de snelheid, de veiligheid en de op maat gemaakte diensten die zij haar gebruikers biedt in hun dagelijkse leven. De bank is momenteel volop bezig met haar internationale expansieplan en treft de laatste voorbereidingen voor de lancering van Openbank in Argentinië.