Out now: Baaz 2.2016
'Groei'. Dat woord in een economische context kan eigenlijk alleen maar goed nieuws betekenen. Dat lees je in Baaz 2.2016.
Stilstand is achteruitgang en groei is noodzaak, zo blijkt uit deze nieuwe Baaz. Toch is dat groeien niet zo eenvoudig, ook al trekt onze economie sinds een poos weer aan en komen steeds meer kleine en grote ondernemingen met positieve groeicijfers naar buiten. Want groeien, hoe doe je dat? En wat is verstandig groeien?
In de tweede Baaz van 2016 bieden we je waardevol advies van gastexperts, ondernemers uit de praktijk en de vertrouwde redacteuren. Met behulp van 84 pagina's wordt groeien alleen nog maar leuker, worden risico's vermeden en wie weet ga je de bakens verzetten naar een groter speelveld, wellicht zelfs het buitenland.
Eindbaaz Nick Galea
De wereldtop veroveren met 3CX. Eindbaaz Nick Galea deed het en doet het nog steeds met zijn bedrijf en de innovatieve PBX-software. Hoe is Nick zo ver gekomen? En een bedrijf runnen vanaf Cyprus, hoe gaat dat in zijn werk?
Wat straalt jouw bedrijf uit?
Een succesvolle onderneming runnen doe je niet vanachter de dozen met behulp van een krakkemikkige website en dito marketing. Hoe dan wel? We zochten het voor je uit.
Camerabeveiliging van nu
Steeds meer ondernemers gaan op safe en zetten camerabeveiliging in om het bedrijf op de juiste manier in de gaten te houden. Voor wie de bomen in het bos van camerabeveiligingsland niet meer kan zien, zet Baaz een paar van de beste en belangrijkste aanbieders op een rij.
Nissan in Baaz
Hoewel autonoom rijdende auto's nog ver weg lijken, wordt er al hard gewerkt aan de achterliggende technologie. Nissan draagt hier zeker zijn steentje aan bij. Maarten Sierhuis, Director bij het Nissan Research Center in Silicon Valley, vertelt hierover.
Gastexpert: crowdfunding
Je bedrijf een vliegende start of een boost geven met crowdfunding. Steeds meer ondernemers doen het. En geef ze eens ongelijk. Ramon van Lieshout, jurist bij Flexx van DAS, legt uit hoe je de zaken verstandig aanpakt.
Het succes van Jong Ondernemen
Jong Ondernemen bestaat 25 jaar. Vele studenten hebben geprofiteerd van het programma. Maar wat zijn de daadwerkelijke effecten ervan? De belangrijkste resultaten uit het jubileumonderzoek samengevat.
Laat je merk groeien
Veel startende ondernemers hebben een klein of geen budget voor uitgebreide marketingstunts. Geen ramp: voor weinig euro’s kan jij je merk laten groeien. Want wat te denken van social media-inzet en engagement marketing?
De Geldmachine
Pieter Bas Jansen is de auteur van het boek ‘De Geldmachine’. Daarin adviseert hij ondernemers hoe ze verstandiger met hun kapitaal om kunnen gaan. Opvallend: vaak is de financiële privé-situatie minstens zo belangrijk. Baaz sprak met Pieter Bas.
Wanneer ga je internationaal?
Voor veel ambitieuze ondernemers met internationale ambitie komt eens het moment waarin ze zichzelf de vraag moet stellen: ‘is het nu de juiste tijd om over de grens te kijken en te groeien in het buitenland’? We helpen hen alvast met het antwoord.
Duurzame bedrijfsvoering
Stewardship: ondernemingen proberen steeds vaker een verantwoordelijke, duurzame bedrijfsvoering te realiseren op basis van die verbondenheid met de samenleving. André Nijhof, professor Sustainable Business and Stewardship aan de Nyenrode Business Universiteit, legt uit.
En verder...
Net als in iedere editie van Baaz blikken we met enkele startups terug op hoe het ze nu vergaat. In Dag In/Dag Uit nemen we een kijkje in de keuken van het Rotterdamse full-service hostingbedrijf Qweb. Verder tref je in baaz #100 de musthave's aan voor elke ondernemer. Bovenstaande is nog lang niet alles. Veel meer valt de lezen in de spiksplinternieuwe Baaz Magazine…
Nieuwsgierig geworden? Neem dan een gratis abonnement op Baaz.