Out now: Baaz 4.2019
De vierde en laatste Baaz van 2019 ligt op de deurmat. We spreken de meest toonaangevende ondernemers van het moment - niet om gezellig te babbelen, maar het verhaal te ontdekken achter hun succes, na te lopen welke stappen en uitdagingen voorafgaan aan het opschalen en staande houden van een bedrijf. Stappen waarmee jij het aanstaande kwartaal kunt met een vertrouwde, frisse blik tegemoet gaat. Verhalen waarmee jij de valkuilen van het ondernemerschap vermijdt.
Het onderstaande is slechts een marge van het aantal interviews en achtergronden dat je in deze bomvolle editie terugvindt. Nog geen abonnee? Navigeer naar deze pagina en ontvang het magazine viermaal per jaar. Specifieke edities nabestellen? Dat doe je hier.
Eindbaaz: Max Verstappen
‘The will must be stronger than the skill’, luidde de gevleugelde woorden van de dansende bokser Muhammad Ali. De daden van het talent in dit interview benadrukken deze stelling meer dan woorden ooit kunnen doen. Hij maakte op zevenjarige leeftijd zijn debuut en werd direct kampioen binnen zijn klasse. Met de jaren beleefde hij een stijgende lijn, maar ook dieptepunten kwamen in zijn vocabulaire voor. Echter, hij hield altijd het grote doel in gedachten. Nu is hij daar waar hij ooit wilde komen, en wil hij wederom meer. Wat dan? De eerste Nederlandse Formule 1-kampioen worden.
Winactie Max Verstappen: let's get social!
Interview: De flippokoning
We schuiven aan in een kleine, maar gezellige bovenwoning aan de Smidssteeg In Leiden. This is it, het tegenwoordige onderkomen van Hans Zandvliet, de Flippokoning. Hans Zandvliet, de man die we, mits dit gesprek twintig jaar terug plaats had gevonden, zouden treffen in zijn ex-miljoenenvilla te Wassenaar. Wij spreken Hans niet zozeer om het over de latere jaren te hebben, de jaren waarin hij zijn miljoenen verloor. Van dalen kan je leren, van pieken evengoed. En ook pieken heeft Hans met zekerheid gekend.
Gastexpert: Jonge jongs, gigantisch bereik
Jacob Poortinga en Jim Glansdorp maken deel uit van een compleet nieuwe marketinglichting. Nemen we anno 2019 een willekeurig aantal kanalen onder de loep, dan zien we een volledig veranderd landschap ten opzichte van vijftien jaar terug. Jacob is acht jaar werkzaam als ondernemer in online media en sales en introduceerde marketingbureau prettysocial media in Nederland. Collega Jim Glansdorp vergaarde op jonge leeftijd 400.000 online volgers in Nederland en België, startte als stagiair bij prettysocial media en is inmiddels een volgroeid marketing- en salesspecialist.
Interview: Op de borrel bij Hooghoudt
Ooit was jenever de grootste drank, nu heeft het een imago dat eerder aansluit bij wereldvreemde grootouders dan een hippe stadskroeg. Toch slaagt familiebedrijf Hooghoudt erin om al sinds 1888 succesvol jenevers te maken én – niet onbelangrijk - te verkopen. Anno 2019 staat directeur Arno Donkersloot aan het roer. Hem spreken we uitgebreid over de uitdagingen die komen kijken bij het sturen van een familiebedrijf, het marketen van een product dat niet alleen een traditioneel imago heeft, maar bovendien eerder wel dan niet tegengewerkt wordt door moderne overtuigingen en trends.