Outfittery wil marktpositie in Europa verstevigen met miljoeneninvestering
Outfittery is een uitkomst voor de werkende man die niet te veel tijd kwijt wil zijn om een passende outfit aan te schaffen. Met een investering van twintig miljoen euro kan het bedrijf verder groeien in Europa.
Snel groeien
De van origine Duitse online herenkledingwinkel maakt vandaag bekend een investering van twintig miljoen euro te ontvangen van nieuwe aandeelhouder Northzone. Niet de kleinste speler op de markt, Northzone hielp eerder onder andere Spotify haar onstuimige groei in goede banen te leiden. Outfittery wil met de investering haar concept, waarbij klanten persoonlijk aankoopadvies krijgen van kledingadviseurs, verder verstevigen in Europa. Vorig jaar kwam het concept al naar ons land en Peter Gamelkoorn, regiomanager Benelux, is verheugd met het groeigeld van Northzone.
Kennis én een goed netwerk
‘Het zijn niet de kleinste bedrijven die Northzone groot heeft gemaakt. Spotify is waarschijnlijk de bekendste. Naast het groeigeld, hebben zij natuurlijk de knowhow in huis die wij goed kunnen gebruiken en een netwerk dat ons veel kan opleveren’, aldus Gamelkoorn. ‘We kunnen hier ons voordeel mee doen en dat betekent in Nederland bijvoorbeeld een flinke marketingcampagne, onder andere op televisie. We hebben natuurlijk al het nodige kapitaal binnengehaald, maar het businessmodel waarbij we onze eigen inkopen doen vergt nogal wat investering. Als je verdere expansie wilt, heb je dit soort investeringen nodig om je voorraad op peil te houden.’
Nieuwe markten
Naar welke nieuwe markten Outfittery in Europa wil gaan uitbreiden kan Gamelkoorn nog niet zeggen. ‘We gaan in ieder geval onze marktpositie in de EU verder verstevigen.'