Over Ons: een krachtige webpagina

Over Ons: een krachtige webpagina

Redactie Baaz
De Over Ons-pagina van je website is een belangrijk, maar ondergewaardeerd marketinginstrument

​Elke onderneming heeft een website. Logisch, wie niet online is bestaat niet. Je website is de plek waar je naar hartelust je producten of diensten voor het voetlicht kunt brengen. Maar het is ook het visitekaartje van jou, je bedrijf en je medewerkers. Het is dan ook opmerkelijk dat veel ondernemers relatief weinig aandacht besteden aan de Over Ons-pagina van de site. Een gemiste kans, het Over Ons-gedeelte is namelijk precies de plek waar de waarden van jouw merk en bedrijf uit de verf moeten komen. Het is ook de plek waar veel klanten en stakeholders kijken om te weten te komen met wie ze nu eigenlijk zaken doen of van wie ze iets kopen. Kortom: Over Ons kan een effectief instrument zijn in jouw relatiemanagement.

Vertel een verhaal

Veel bedrijven focussen op de Over Ons-pagina op de specs van hun product of dienst. Ze vergeten echter dat wie deze pagina bezoekt, wel zo ongeveer weet wat er bij het bedrijf te halen is. In plaats daarvan willen bezoekers weten wie je bent en waar je voor staat. Die persoonlijke klik wordt steeds belangrijker, en al helemaal in een uitdijende markt waarin de mensheid overspoeld wordt met producten en diensten die steeds meer op elkaar gaan lijken. Vertel daarom het verhaal van je bedrijf, waar je vandaan komt en welke weg jij en je medewerkers hebben afgelegd. Met die persoonlijke associatie geef je je merk net dat beetje extra mee waarmee het zich van de concurrentie onderscheidt. Over Ons moet de volgende vraag van de klant beantwoorden: ‘waarom spreekt dit merk me meer aan dan andere?’

Gebruik mooie visuals van hoge kwaliteit

Visuals vormen een belangrijke component van elke webpagina, en jouw Over Ons vormt daarop geen uitzondering. De eerste indruk is belangrijk, en die wordt in een fractie van een seconde gemaakt. Mooie visuals geven niet alleen een goede indruk, ze bepalen ook grotendeels of een bezoeker de rest van je content bekijkt. Dat geldt niet alleen voor goede foto’s van jou, je medewerkers en je bedrijf, maar ook voor eventuele video’s die je online zet.

Zorg voor testimonials van anderen

Echt niemand gelooft je wanneer je op je site hoog opgeeft van jezelf of jouw business. Laat in plaats daarvan anderen jouw producten en diensten aanprijzen. En make sure dat deze testimonials authentiek zijn. Dit kan variëren van een citaat van een klant, gebruiker of partner tot verifieerbare statistieken. Er zijn bijvoorbeeld goede widgets in de handel die jouw likes op social media of aantallen volgers weergeeft.

What’s next?

Vast onderdeel op elke website, en ABC-tje voor elke digitale marketeer, is de call to action-knop op de site. De Over Ons-pagina wordt echter vaak over het hoofd gezien als potentieel marketinginstrument. Zorg er dus voor dat bezoekers van jouw Over Ons een duidelijke richting hebben waar ze heen moeten – ga er niet vanuit dat ze uit zichzelf terugkeren naar het hoofdmenu, maar zorg voor gerelateerde links en suggereer gerelateerde content waardoor ze in jouw nabijheid blijven. Contactinformatie moet daarom prominent in beeld blijven.

Vermijd complexiteit

Open deur natuurlijk, maar in de praktijk blijkt dat over de top-design elementen op een webpagina de effectiviteit van de pagina negatief beïnvloeden. Less is more, is hier het devies. Laat bezoekers niet verdwalen of hoeven zoeken. Met één klik zijn ze immers vertrokken.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie