PepsiCo gaat de strijd aan met obesitas

PepsiCo gaat de strijd aan met obesitas

Redactie Baaz

De Amerikaanse Food and Drug Administration heeft nieuwe voorschriften voor de vermelding van toegevoegde suikers op labels van etenswaren. De introductie komt een week nadat de World Health Organization landen heeft aangespoord om belasting te heffen op suikerhoudende draken. PepsiCo verlaagt in ieder geval de hoeveelheid toegevoegde suikers.

Obesitas

Om obesitas en tandbederf te bestrijden komen steeds meer overheidsinstellingen met oplossingen. Zo spoort de World Health Organization landen aan om belasting te heffen op suikerhoudende dranken. De Amerikaanse Voedsel- en Warenautoriteit, de Food and Drug Administration, komt met nieuwe voorschriften voor etiketten op etenswaren waar suikers aan zijn toegevoegd.

PepsiCo 

Een van de grootse bedrijven die een stap zet om obesitas te bestrijden is PepsiCo. Het bedrijf wil in 2025 drankjes aanbieden die minder dan 100 calorieën bevatten. Dit gaan ze doen met een derde van het hele assortiment. En het assortiment van PepsiCo is nogal groot.

Bewuste consument 

De verandering komt nu voornamelijk door het besluit van de FDA, maar voedselproducenten moeten de komende jaren rekening houden met een grote omslag. Volgens Smallbizztrends gaan consumenten steeds bewuster om met hun gezondheid. Mensen zullen de etiketten van producten steeds beter gaan bestuderen. Het advies luidt dan ook dat bedrijven, groot of klein, moeten letten op veranderingen op het gebied van de voorkeuren van de consument. Als je wilt overleven moet je hierop kunnen inspelen.
 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie