P&G: NIEUWE SUPPLIER EREDIVISIE

Redactie Baaz
MET GILLETTE ALS HERO-MERK

Procter & Gamble is met ingang van komend seizoen (2021/22) voor minimaal 2 jaar supplier geworden van de Eredivisie. De samenwerking stelt P&G in staat om zich te verbinden aan de Eredivisie en haar 18 clubs. Gillette zal als belangrijkste merk gekoppeld worden aan de Eredivisie. Daarnaast zal het partnership gebruikt worden voor unieke promoties op verschillende merken in samenwerking met retailpartner Kruidvat.

'Aantrekkelijkere content en activaties'

“Met dit partnership kunnen we de Kruidvat-consument nog aantrekkelijkere content en activaties bieden”, zegt Eva de Vries, Customer team marketing director bij Procter & Gamble. Procter & Gamble zet Gillette in als hero-merk binnen het partnership met de Eredivisie.

Gillette

Gillette gelooft dat wat een man aan de wereld laat zien – hoe hij eruitziet, hoe hij zich voelt en hoe hij daarnaar handelt – een directe impact heeft op zijn omgeving. Gillette steunt daarom elke man om het beste van zichzelf te laten zien. Voetballers zijn rolmodellen op en naast het veld en beïnvloeden daarmee de lifestyle van de nieuwe generatie voetbalfans. Wie zijn de mannen achter de spelers? Wat motiveert hen? En hoe bereiden ze zich voor om klaar te zijn voor elke uitdaging? Gillette brengt fans en voetballers komend seizoen dichter bij elkaar via de campagne “Faces of Football” met als eerste activatie One to Watch.

Marleen van Tussenbroek, Brand manager Gillette bij Procter & Gamble: “We zijn enorm enthousiast over de samenwerking die we de komende jaren met de Eredivisie aangaan. Een juiste fit gezien zowel Gillette als de Eredivisie mannen steunt die het beste uit zichzelf willen halen en hierdoor van positieve invloed zijn op hun omgeving. Het partnership biedt de mogelijkheid om het hele jaar door in gesprek te gaan met voetbalfans en we kijken er ernaar uit om deze samenwerking met onze retailpartner Kruidvat nog verder te versterken”. 

Eredivisie One to Watch

Het partnership met Gillette wordt op 13 augustus, voor aanvang van de eerste speelronde, afgetrapt met de campagne ‘One to Watch’. Fans kunnen hun ‘One to Watch’-speler selecteren. Dat is een speler waarvan zij denken dat we die dit jaar in de gaten moeten gaan houden. Ook zullen diverse experts van ESPN hun stem uitbrengen.

Frank Rutten, directeur Eredivisie Media & Marketing: “Het merk Gillette kent reeds een nauwe verbondenheid met voetbal en we kijken ernaar uit om dat de komende twee jaar samen verder uit te bouwen. Dat doen we onder meer door het ontwikkelen van nieuwe relevante content die zijn weg naar het publiek zal vinden op al onze platformen. We heten Procter & Gamble van harte welkom als supplier van de Eredivisie.”

Gillette Mirror Talk  

Na het succes van de videoreeks ‘Gillette Lockerroom’, waarin de grootste Nederlandse voetbaltalenten te zien waren, wordt er samen met ESPN en Eredivisie momenteel gewerkt aan een nieuw branded content-format genaamd ‘Mirror Talk’, waarin voetbalfans maandelijks de ‘One to Watch’-spelers kunnen volgen. De eerste aflevering is eind september te zien op de kanalen van Eredivisie en ESPN.

 

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie