SEE THE LIGHT | Donkervoort Eyewear

Redactie Baaz
Donkervoort en Brett Eyewear slaan handen ineen met high-tech (zonne)brillen

Precies op tijd voor de tweede helft van het jaar heeft Donkervoort een compleet nieuw lichtgewicht product gereed: Donkervoort Eyewear. Speciaal ontworpen om het (rij)plezier voor Donkervoort-rijders en -liefhebbers te maximaliseren.
 
De collectie van Donkervoort x Brett bestaat uit zowel optische als zonnebrillen.

Natuurlijk zoekt de collectie van Donkervoort x Brett aansluiting bij de auto’s van Donkervoort, in het bijzonder de JD70. Daarom is de bril licht én geschikt om onder een helm te dragen. Het montuur is gemaakt van koolstofvezel, de neusvleugels en poten zijn van titanium en de glazen zijn gepolariseerd. 
 
Dat laatste laat al zien dat de allerbeste materialen worden gebruikt voor deze (zonne)brillen. Dat wordt nog eens onderstreept door het gebruik van CR39-glazen van Leica Eyecare, die schittering verminderen, reflecties minimaliseren en ook licht- en slagvast zijn.

De samenwerking met de specialisten van het Franse Brett Eyewear heeft een collectie opgeleverd die draait om het rijden op de manier zoals Donkervoort-liefhebbers dat doen.  “Het was voor ons van cruciaal belang dat de kernwaarden van Donkervoort ook terugkeren in de collectie van Donkervoort Eyewear,” zegt Amber Donkervoort, marketing manager van Donkervoort. “We denken dat dat gelukt is. Vorm volgt functie was het credo bij het design — net als bij onze auto’s.”

De collectie van Donkervoort Eyewear is niet alleen extreem sterk, maar blijft ook trouw aan Donkervoorts strijd tegen het gewicht. Terwijl de meeste monturen een gewicht van 25 gram of meer hebben, wegen de monturen uit de collectie van Donkervoort x Brett slechts 15 tot 20 gram. Dat maakt ze nóg prettiger om te dragen tijdens lange dagen achter het stuur.

Brett Eyewear, dat voor zijn QSTOM-concept net een Red Dot Design Award in de wacht sleepte, greep de kans om met Donkervoort samen te werken graag aan. “Het hele Brett-team is enorm trots dat we aan de basis mochten staan van deze Donkervoort x Brett-collectie,” zegt Jean Francois Boiteux, CEO van Brett Eyewear. “De overeenkomst tussen onze merken was duidelijk: neo-retro design, innovatie, lichtheid en hoogwaardige producten ‘without compromise’."

De Donkervoort x Brett-collectie zonnebrillen zijn vanaf nu verkrijgbaar via donkervoort.com. Via geselecteerde opticiens in heel Europa start de levering van de complete collectie in september/oktober van dit jaar. De prijzen beginnen bij 469 euro.

afbeelding van Redactie Baaz

Redactie Baaz | Redactie

Bekijk alle artikelen vanRedactie