Sitecore haalt investeringsplan van 1,2 miljard dollar binnen om groei te versnellen

Sitecore haalt investeringsplan van 1,2 miljard dollar binnen om groei te versnellen

Redactie Baaz
Sitecore®, de wereldwijde leider in digitale software voor experience management, heeft aangekondigd dat het zich heeft verzekerd van steun voor een grootschalig groeiplan dat wordt gefinancierd door 1,2 miljard dollar aan investeringen. Deze enorme investering is de grootste kapitaalinvestering ooit in marketingtechnologie en komt binnen vijf maanden nadat Steve Tzikakis CEO werd van de digitale experience-leider.

5 jaar voorsprong in 8 weken

Sitecore is gepositioneerd om te groeien en behaalde de afgelopen drie kwartalen recordomzetten. Volgens data van McKinsey heeft de branche in acht weken tijd een sprong van vijf jaar gemaakt op het gebied van digitale adoptie door consumenten en bedrijven door de toegenomen vraag naar digitale experience-oplossingen als gevolg van de pandemie.

"Een investering van deze omvang is ongekend in onze branche", zegt Steve Tzikakis, CEO van Sitecore. "Nu bedrijven en consumenten op zoek zijn naar meer naadloze manieren om te communiceren, te coördineren en samen te werken tijdens deze gedenkwaardige periode, zal Sitecore's investering de productinnovatie aanjagen om een diepere en meer boeiende ervaring in de hele customer journey mogelijk te maken.”

Dave Palmer, Global Head of Marketing bij Aggreko: “Aggreko werkt al meer dan vier jaar samen met Sitecore en profiteert daarbij van zowel de Business Optimization Strategy Service als het Experience Platform van het bedrijf. Op die manier kunnen we voldoen aan de vraag van klanten naar contentrijke, gelokaliseerde en boeiende ervaringen die bij hun uiteenlopende behoeften passen. We zijn enthousiast over de samenwerking met Sitecore, omdat het bedrijf voortdurend productinnovaties levert die zijn toegesneden op de steeds veranderende markt.”

Sitecore 20 jaar 

Sitecore's investeringsplan komt binnen in een jaar waarin het bedrijf zijn twintigste verjaardag viert. De marktleider op het gebied van digitale experience-oplossingen is opgericht in 2001 en werkt met meer dan een derde van alle bedrijven uit de Fortune 100 en met bijna de helft van alle bedrijven uit de S&P Global 100 en van de Dow Jones Global Titans. Sitecore ondersteunt ook drie van de tien grootste retailers in de wereld, 16 van de 18 grootste financiële merken, de helft van de grootste zorggroepen en zes van de tien grootste autofabrikanten. 

Een digital experience platform

Sitecore levert een digital experience platform waarmee 's werelds meest vooruitstrevende merken langdurige relaties met hun klanten op kunnen bouwen. Marktleider Sitecore kreeg al tal van awards en brengt als enige organisatie content, commerce en data samen in één verbonden platform, dat elke dag goed is voor miljoenen digitale ervaringen. Toonaangevende bedrijven als ASML, APM Terminal, American Express, ASOS, Kimberly-Clark, L'Oréal en Volvo Cars vertrouwen op Sitecore, zodat zij hun klanten een boeiender en persoonlijker ervaring kunnen bieden.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie