Sneller groeien met slimme inzet van de cloud

Sneller groeien met slimme inzet van de cloud

Redactie Baaz

Jouw klanten bereik je tegenwoordig niet meer op één plek. Ze bevinden zich overal en zijn altijd verbonden met het internet. De omni-channel benadering is niet alleen toepasbaar op marketing, maar ook jouw klantrelaties kunnen hiervan profiteren.

Omni-channel marketing, waarbij je klanten aanspreekt over verschillende kanalen tegelijkertijd, is al een tijdje een mooi buzzword in de marketinggemeenschap. Toch kan deze term meer voor ondernemers betekenen, bijvoorbeeld door deze toe te passen op de manier waarop je met jouw klanten omgaat. Die zijn tenslotte ook op al die verschillende kanalen aanwezig en als jij ze over al deze fronten aan kunt spreken op dezelfde wijze, valt daar veel winst te behalen. Een cloudoplossing kan je daarbij bij uitstek van dienst zijn.

Internetondernemer Ben Woldring zei het eerder dit jaar al in een interview met Baaz: ‘Denk na over de mogelijkheden van de cloud en zorg dat je jouw bedrijf lean & mean automatiseert.’ Hij gebruikt zo veel mogelijk cloud-gebaseerde applicaties om zijn bedrijf zo snel mogelijk te laten groeien. ‘Door de technologische vooruitgang heb je als kleine speler nu toegang tot dezelfde tools die enorme enterprises gebruiken. De vele SaaS-oplossingen in de cloud leveren je voor weinig geld een waanzinnig compleet pakket op. Wij gingen al vroeg over op Salesforce, daar hebben we nog altijd veel profijt van.’

Cloud-gebaseerde Customer Relationship Management (CRM) applicaties als Salesforce geven jou als ondernemer de mogelijkheid om al jouw klantgegevens op één locatie te beheren en leveren je belangrijke inzichten op voor jouw bedrijf. Ondernemingen hebben tegenwoordig onvoorstelbaar veel data over hun klanten, maar doen hier vaak te weinig mee. Door alle informatie over jouw klanten centraal te hebben kun je de verkoop stimuleren en betere voorspellingen maken over toekomstige business. Hoe meer je weet over jouw klanten, des te beter kun je ze een aanbod doen dat ze niet kunnen afslaan. Maar hoe ga je zelf met cloud-technologie en CRM aan de slag en maximaliseer je jouw ‘return on investment’?

In het e-book “Je complete CRM-handboek” van Salesforce worden al jouw vragen over CRM beantwoord. Wat kan goed relatiebeheer en een bijbehorende applicatie jouw bedrijf bieden? Hoe kan CRM de verkoop en productiviteit binnen je onderneming verbeteren? Van het opstellen van een strategie tot de implementatie van de software, in dit handboek vind je alle informatie die je nodig hebt. Download je complete CRM-handleiding vandaag nog en kijk wat een investering in CRM jouw bedrijf kan opleveren! 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie